Turisté i cyklisté museli absolvovat určenou trasu, na kontrolních stanovištích otisknout razítko do kupónu z infocentra a kupón s razítky pak odevzdat v infocentru. Ve středu pak byli z účastníků vylosováni výherci cen, které do soutěže věnovali železnorudští podnikatelé.

Zájem turistů

„Návštěvníci mají o soutěž velký zájem, často telefonovali už dopředu, aby se zeptali na pravidla. Řada návštěvníků se zúčastnila i vloni a letos se opět vrátili. Vybavuji si třeba dvě rodiny, které projely vloni celou, poměrně dlouhou cyklotrasu a letos vyrazily na kole opět,“ řekla Deníku Ivana Vilišová z železnorudského infocentra.

„V loňském roce jsem vylosovala výherce, kteří dostali jako cenu ode mě bytovou dekoraci. Dodnes si píšeme, pohled na cenu jim prý stále připomíná krásnou dovolenou na Železnorudsku. A píší, že určitě přijedou znovu. Akce tak plní svůj cíl, kterým je dostat Šumavu a Železnorudsko do povědomí lidí,“ dodala železnorudská podnikatelka Libuše Löffelmannová.

Letos na jezera

Trasa se každý rok mění, pěší letos měli navštívit tři šumavská jezera a cyklisté Pancíř, Prenet a Hojsovu Stráž. „Vzhledem k tomu, že na jezero Laka byl letos omezený přístup, nahradili jsme jej později vrcholem Pancíře. Při výběru trasy pro pěší volíme cíle tak, aby se k nim dostali i lidé méně pohybliví, třeba i vozíčkáři. Letos jsme zvolili méně náročnou trasu i pro cyklisty, vloni, kdy jsme cyklistickou soutěž pořádali poprvé, byla přes sto kilometrů dlouhá. Vedla až do jihočeské části Šumavy a cyklistů také bylo jen několik desítek, zatímco letos téměř dvě stovky,“ vysvětlila Vilišová.

Zpestření pro děti

Pro turisty je soutěž zpestřením. „Podívají se na atraktivní místa a navíc mají možnost něco vyhrát. Zajímavé je to i pro rodiny s dětmi. Pro děti je to hra, spousta rodičů v infocentru třeba nakoupila různé turistické vizitky a známky a pak řekli dětem: Kdepak, nejdříve musíme nasbírat razítka a pak, až tam dojdeš, dostaneš za odměnu turistickou známku,“ vzpomínala Vilišová.

„Hlavně bych chtěl poděkovat zaměstnancům informačního centra za to, že soutěž pořádají. Soutěž naplňuje poptávku turistů, kteří díky ní mají určené cíle, ví, kam jít. Je to propagace města i celého Železnorudska a i díky ní se návštěvníci vracejí. Už v minulých ročnících jsme si ověřili, že akce má smysl a návštěvníci ji vyhledávají, svědčí o tom i stále rostoucí účast,“ pochválil aktivitu železnorudského infocentra starosta Michal Šnebergr.