Největší stavební ruch je nyní vidět od Horažďovického předměstí až po Luby. Je proto nutné především pro řidiče dávat pozor na větší dopravu nákladních vozidel, které jezdí na stavbu.

Součástí více než osmi kilometrů dlouhé stavby je jedenáct mostů, tři okružní křižovatky a také sedm protihlukových stěn. Hotovo by mělo být v roce 2024. Novostavba pozemní dvoupruhové komunikace bude vedena východně od Klatov.

A cíl výstavby je jasný. Obchvat nahradí silně zatížený průtah centrem Klatov a jeho účelem bude převést tranzitní dopravu mezi Plzní a Železnou Rudou mimo město a zlepšit tak životní prostředí i plynulost a bezpečnost provozu ve městě. Na to Klatované čekají dlouho, poprvé se o obchvatu mluvilo před 50 lety. „Měli jsme naději už před deseti jedenácti lety, že se začne stavět, ale nestalo se tak. Budu nyní doufat, že práce půjdou hladce a za tři roky skutečně budou po tomto obchvatu jezdit auta a výrazně se uleví Klatovům, kterými projíždí denně tisíce aut,“ řekl starosta Rudolf Salvetr.

Emil Kintzl a jeho rozmanité působení na Šumavě.
Blahopřejeme, šumavská legenda Emil Kintzl slaví 88. narozeniny