Už v příštím roce by se mohli obyvatelé Sušice dočkat nového multifunkčního centra, které by mělo vzniknout rekonstrukcí nynějšího kina. Současné kino v Sušici už dosluhuje, a tak radnice připravila projekt, na který shání peníze ze zdrojů Evropské unie.

„Vybavení kina je zastaralé. Proto se chceme pustit do oprav. Celou budovu hodláme proměnit ve velké společenské centrum, které by kromě kina sloužilo také pro divadlo, koncerty, konference a podobně,“ říká starosta města Sušice Petr Mottl.

„Rozšíří se jeviště, vybuduje se vhodné zázemí pro účinkující, sociální zařízení, vymění se sedačky, zastaralou promítací techniku vyměníme za moderní digitální. V I. patře vybudujeme galerii a ve spodní části budou prostory pro klubové večery, kinokavárnu a podobně,“ pokračuje ve výčtu chystaných prací starosta.

Kino bude využíváno jako regionálně kulturní centrum, takže se zde budou moci pořádat i různé konference, semináře a další společenské akce.

„Současná kapacita sálu je 350 míst. Z důvodu rozšíření pódia dojde ke snížení kapacity zhruba o sto míst. I to bude ale dostačující. Rekonstrukci kina a jeho přestavbu vítám. Zařízení se bude moci využívat pro celou řadu akcí. Teď sloužilo opravdu jen pro kino a pořady pro školy. Od rekonstrukce si slibuji v první řadě to, že se zlepší prostředí, že tu bude nové osvětlení a ozvučení, které zatím chybělo,“ hodnotí záměry radnice ředitelka Městského kulturního střediska v Sušici Ludmila Szvitková.

Předběžné odhady na rekonstrukci kina se odhadují na čtyřicet milionů korun.

„Vše závisí na penězích. Pokud se nám je z Regionálního operačního programu podaří získat, rekonstrukce by mohla odstartovat již v příštím roce. Provoz kina by se musel opravám přizpůsobit. Vše bychom chtěli naplánovat tak, aby se hlavní opravy zařízení realizovaly mimo promítací sezonu,“ dodal Mottl.
„Každá modernizace je dobrá. Mladí lidé si dnes vybírají, kam půjdou do kina či za zábavou. Opravdu záleží na prostředí i technickém vybavení. Konkurence je nyní v těchto zařízeních veliká,“ říká Sušičan David Kantor.