Severozápadní obchvat Klatov je oficiálně v provozu od konce září 2012. V současné době už se na něm projevují vady.

Kolem obchvatu stojí na některých místech protihluková stěna. Ta se však začala doslova rozpadat. Jednotlivé bloky stěny jsou zasunuty do ocelových stojen a protihlukové bloky ze stojen na mnoha místech doslova „lezou" ven. Kolem stěny přitom vede hojně využívaná cyklostezka. Jezdí po ní cyklisté a bruslaři, kolem chodí maminky s kočárky a v zimě tam dokonce byla běžecká stopa.

„Podívejte se, jak to vykukuje, stačí se o stěnu trochu opřít a celá se viklá. Zajímalo by mě, kdo za to bude odpovídat, až to na někoho spadne. A nemusí to spadnout na lidi, stačí, aby to spadlo do cesty autu," sdělil Deníku Pavel Mareček z Klatov.

Obchvat včetně protihlukové stěny by podle všeho měl být ještě v záruce. Spravuje ho Správa a údržba silnic Plzeňského kraje. Ta silnice pravidelně kontroluje. „Kontrolu obchvatu jsme měli v plánu na březen letošního roku. Ale s ohledem na informace, které mi sdělujete, vyšlu na místo technika. Stav fotograficky zdokumentujeme a zahájíme reklamační řízení. Stavba má pětiletou záruční dobu a my ji pochopitelně využijeme," řekl Deníku Jiří Velíšek ze Správy a údržby silnic Plzeňského kraje v Klatovech.

Od samého uvedení do provozu budí obchvat kontroverze. Řidiči, zejména ti, kteří řídí kamiony a autobusy, si – jak Deník v minulosti informoval – stěžují na malé kruhové objezdy. Ostatně na svodidlech na kruhovém objezdu u lázní je vidět, že řada kamionů se o ně při průjezdu otřela. Mnozí z nich proto jedou raději přes město, kde na ně čeká kruhových objezdů daleko méně.