Některé ženy i přesto, že jsou na mateřské dovolené, mají tendenci dělat něco navíc. Většina z nich volí jako doplněk k mateřské různé druhy podnikání. Jednou z nich je také sedmadvacetiletá Veronika Kočí z Dlouhé Vsi, která se zúčastnila soutěže Rozjezdy 2011. Jde o soutěž pro začínající podnikatele, v rámci které představí účastníci své originální projekty. A právě v této soutěži obsadila se svým projektem Veronika Kočí druhé místo. O jaký projekt jde a co jí soutěž přinesla, si povídala s redaktorkou Deníku.
Proč jste se rozhodla se zúčastnit soutěže Rozjezdy 2011?
Nejprve bych asi začala tím, že jsem několik let žila v Plzni, protože jsem tam šla studovat a pak jsem tam i pracovala v cestovní kanceláři. V době, kdy jsem otěhotněla, jsem se rozhodla vrátit se zpět do Dlouhé Vsi. Jelikož vím, jak je to tady s prací, tak jsem vymýšlela způsob, jak se tady uživit, proto jsem začala s podnikáním. Na soutěž Rozjezdy 2011 jsem přišla náhodně v novinách. Byla tam upoutávka na tento projekt. Bylo tam několik podmínek, které jsem splňovala, tak jsem si řekla, že nemám co ztratit, a přihlásila jsem se.
S jakým projektem jste se zúčastnila? Představte ho trochu čtenářům.
Projekt se jmenuje Šumava booking. Mým cílem je vytvořit internetový portál s ubytováním a s možností si ubytování on-line objednat. Vím, že takovýchto portálů existuje hodně, ale mojí snahou je zaměřit se pouze na ubytování na Šumavě. Myslím si, že najít na běžných portálech ubytování konkrétně na Šumavě je složité, musíte se proklikat všemi hotely, až na nějaký narazíte. Vše také vzniklo tím, že mi hodně lidí říkalo: „Ty jsi z té Šumavy, najdi nám tam nějaké ubytování.“ Tak jsem si říkala, že bych mohla něco vymyslet a využít znalostí prostředí Šumavy a také zkušeností z cestovního ruchu.
Myslíte si, že bude zájem ubytovacích zařízení?
Podle mého je zájem především ze strany klientů, těm se tento nápad líbí, protože na Šumavu jezdí hodně lidí a tento způsob, jak najít ubytování, jim přijde rychlý. Bohužel podle mých dosavadních zkušeností zájem ze strany ubytovatelů takový není, oni argumentují tím, že portál není známý, že je nový, tak proč by tam měli být, i když je to nic nestojí.
Co si myslíte, že vám přinese účast v soutěži?
Slibuji si od toho, že se tím projekt trochu zmedializuje, že se dostane do povědomí název Šumava booking. Snad by se tak mohl zvednout i zájem ze strany ubytovatelů.
Měla jste radost z toho, že jste získala druhé místo?
Hodně mě to překvapilo. V první chvíli jsem ani nevěděla, co jsem skutečně vyhrála. Rozhodně finanční i věcné výhry hodně pomohou, ale já jsem ráda, že se tak můj projekt stane známějším. Jelikož jsem zatím neměla úspěch, tak bych si moc přála, kdyby mi tahle účast v soutěži pomohla.
Co vás teď čeká?
Musím se více pustit do práce, znovu obvolávat ubytovatele a budu se snažit využít i toho, že se mi podařilo se takto umístit. Bude to ještě hodně práce, ale já doufám, že se vše podaří.
Co je vaším snem?
Mým snem je získat pro můj projekt alespoň deset hotelů, penzionů a dalších ubytovacích zařízení, abych mohla portál konečně naplno rozjet. Dále bych přemýšlela i o určitém rozšíření portálu, například o popis okolí.