Od ledna do června 2007 vyjížděli policisté na Klatovsku k 645 nehodám, při nichž zamřeli dva lidé a dalších 143 bylo zraněno. „Je pravda, že počet nehod je nižší než byl v loňském prvním pololetí, ale není to dáno tím, že by jich bylo méně, ale tím, že jich nám lidé méně hlásí. Zvýšila se totiž povinná oznamovací hranice výše škody ze dvaceti na padesát tisíc korun,“ připustila Ladmanová.

Ani motoristé si nemyslí, že by bodový zákon příliš pomohl. „Jezdím denně a ani po roce platnosti zákona se necítím bezpečněji. Pořád je hodně řidičů, kteří jezdí jako dobytek. Nejhorší jsou ti, kteří nebezpečně předjíždějí a nevadí jim při tom ani plné čáry. Strach mám z motorkářů, kteří to dělají často a ohrožují nejen sebe, ale i všechny ostatní,“ řekla Deníku Jiřina Vítovcová z Klatov.

„To, co předvádějí někteří motorkáři, je opravdu šílenství. Když pro ně musíme jet, tak je raději ani nevysvlékáme, aby se nám nerozpadli. Po nárazech v obrovských rychlostech je často drží pohromadě jen pevné oblečení,“ nastínili děsivou skutečnost i pracovníci klatovské pohřební služby.

Vítovcová míní, že by měla být větší pozornost věnována závažným dopravním přestupkům. „Na ty by se měli policisté zaměřit víc, než třeba na to, aby dali pokutu za prošlou lékarničku,“ dodala Vítovcová.

„Pokuty by se ale neměly dávat třeba jen za vysokou rychlost, ale i za nízkou, když nějaký děda řadu kilometrů jede šedesátkou a brzdí celou kolonu. To pak vede k nebezpečným předjížděním,“ je přesvědčen další motorista Zdeněk Černý. Ten si myslí, že by policistů mohlo být v terénu k vidění více.

„Děláme dopravně bezpečnostní akce, ale je pravda, že vzhledem k počtu vozidel je počet hlídek dopravní policie nedostačující,“ připustila Ladmanová. Na zlepšení ale podle ní už intenzivně pracuje vedení české policie.