Rekonstrukce průtahu Kolincem je plánována na dva roky a rozdělena na dvě etapy. První část zahrnuje úsek od začátku městyse ve směru od Brodu až po čerpací stanici. „Předmětem celé stavby je kompletní rekonstrukce komunikace uvnitř obce, včetně chodníků, mostu u požární zbrojnice a inženýrských sítí. Asi největší změnou pro místní obyvatele bude vybudování kruhového objezdu na křížení komunikací třetí třídy od Velhartic a Mlázov. První etapa končí 15. prosince 2022. Příští rok se bude pokračovat po zimní přestávce, a to zhruba od dubna do konce listopadu,“ uvedl Petr Myslivec za zhotovitelskou firmu Swietelsky, která bude na průtahu pracovat společně se Silnicemi Klatovy a. s.

Objízdné trasy jsou stejné jako dosud kvůli uzavírce Brodu, auta směřující do Sušice tak mohou jezdit přes Mlázovy nebo Běšiny. V Kolinci bude čerpací stanice jednosměrně v provozu.

Od 13. června se musí obrnit také řidiči jezdící na Šumavu přes Nýrsko, jelikož začne oprava silnice z Hojsovy Stráže na Špičák. Ta v současné době připomíná místy jízdu po tankodromu. „Předmětem stavby je oprava povrchu vozovky o délce 7,6 km. V celém rozsahu opravy bude provedeno odfrézování stávajících asfaltových vrstev, lokální sanace poškozených míst, položena ložná a obrusná vrstva. Součástí stavby je oprava propustků, pročištění příkopů, provedení vodorovného dopravního značení, osazení směrových sloupků a svodidel, zpevnění krajnic a úprava sjezdů,“ sdělil za Správu a údržbu silnic Plzeňského kraje Radek Kadlec.

Dětský den v Klatovech.
Děti si užily svůj den na nádvoří, zatancovaly si i s Culinkou

Práce potrvají čtyři měsíce a stavba bude prováděna za částečné uzavírky, pouze pro pokládku asfaltových vrstev po dobu 2-3 týdnů se předpokládá úplná uzavírka.

Radost z opravy má starosta Železné Rudy Filip Smola. „Jsem rád, že se silnice bude opravovat, protože během zimy dostala stejně jako další hodně zabrat. Oprava je nutná, takže rozhodně vítám, že na ni dojde,“ řekl Smola.

Oprava silnice na Gerlovu Huť je již dokončena. Úsek komunikace I/27 mezi Javornou a Železnou Rudou už vykazoval řadu závad jako například podélné a příčné trhliny, vyjeté koleje a ztrátu asfaltového tmelu. Opravou byly závady odstraněny a tím se zlepšila bezpečnost provozu na daném úseku silnice.