O konci jednotky informovaly České dráhy ve svém měsíčníku Železničář. Zcela zničená polovina vlaku bude sešrotována poté, co z ní technici vymontují všechny upotřebitelné díly. Druhá polovina zůstane zatím jako zásobárna komponentů.

Vše o železničním neštěstí ZDE.

„Jednotka je poškozená natolik, že by se oprava již nevyplatila,“ uvedl Radek Sedláček, vedoucí oddělení servisu hnacích vozidel Českých drah. Podle něj postup řešili i s výrobcem, polskou společností Pesa.

U obce Milavče mezi Domažlicemi a Blížejovem se ve středu ráno srazily dva vlaky. Tři lidé nehodu nepřežili.
U Milavče na Domažlicku se srazily dva vlaky, o život přišli oba strojvedoucí

Zatímco jedna polovina jednotky je téměř zničena, druhá na první pohled po nehodě vypadala ještě relativně zachovale. Podle dopravce je ale poškozen především podvozek, respektive uzel uložení dílu na podvozku, dorazy podvozků a powerpack včetně zavěšení. Poničená polovina jednotky je odstavená v plzeňském depu, druhá v Blížejově. Jde o druhý RegioShark, který byl výrazně poškozen při srážce vlaků. Ten z nehody u Perninku v létě 2020 se ale rozhodly opravit.

Do šrotu zamířil také osobní vůz Bdmpee, který byl za lokomotivou Západního expresu. Dopravce si nechal jen náhradní díly a podvozky.

Jeřáb nejdříve odstranil zdevastovaný vagon rychlíku a snesl ho pod násep, pak dostal lokomotivu i celou soupravu osobního vlaku zpátky na koleje.
Na trať u Milavčí se po výměně stovky pražců vrátila železniční doprava

Ke srážce došlo 4. srpna ráno. Jde o letošní největší nehodu na železnici. Zahynuli tři lidé (oba strojvedoucí), desítky cestujících bylo zraněno. Škoda přesáhla 100 milionů korun. Příčiny nehody zkoumá Drážní inspekce.