První místo obsadil Juda Kaleta, druhé Tomáš Kasalický a třetí byl Josef Klesa.

Z deseti účastníků krajského kola bylo šest z klatovského gymnázia a čtyři z plzeňského gymnázia na Mikulášském náměstí. „Úspěch je o to větší, že gymnázium na Mikulášském náměstí v Plzni má specializované matematické třídy s celokrajským dosahem a jeho studenti jsou tradičními vítězi podobných soutěží,“ vyzdvihl výkon studentů klatovského gymnázia jeho ředitel Jiří Šlégl.

Pro krajského vítěze není jeho letošní úspěch v programovací soutěži premiérou. „Prvním místem úplně překvapen nejsem. Loni už to vypadalo nadějně a loňský vítěz už odmaturoval, takže to na mě čekalo,“ smál se Kaleta, který i v loňském roce soutěžil v celostátním kole. „Loni jsem byl kolem dvacátého místa. Letos doufám, že to bude lepší, chtěl bych být do desátého místa,“ plánuje letošní septimán.

Letošní maturant Kasalický chce pokračovat s programováním i na vysoké škole, už má podanou přihlášku na studium informatiky. „S druhým místem jsem spokojený. Když jsem odevzdal vyřešené příklady, měl jsem pocit, že to až tak dobře nedopadne. V celostátním kole bych byl rád v první polovině,“ řekl Deníku Kasalický.

Ačkoliv jde o soutěž počítačovou, v krajském kole stačí řešitelům papír a tužka. „V podstatě jde o to, vymyslet algoritmus, který se popíše na papíře a pak podle něj opět na papír napsat nějaký „pseudokód“ třeba v Pascalu. Až v celostátním kole jsou dvě úlohy řešené přímo naprogramováním v počítači, další tři jsou opět teoretické,“ vysvětlil Kaleta.

Úspěchy se mohou studenti klatovského gymnázia chlubit i v dalších programovacích soutěžích, v soutěži v programování pořádané Plzeňským krajem a v celostátní soutěži PilsProg, kterou pořádá fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity.

Programování učí na klatovském gymnáziu jako výběrový předmět. „Máme pro všechny povinný předmět informatika, což je základní obsluha počítače – kancelářské aplikace, grafika, sítě, hardware. Volitelný je pak předmět programování, který si vybírají hlavně studenti s technickým zaměřením. Nenutíme samozřejmě programovat každého. Pro studenty, kteří se pak s programováním setkají i na vysoké škole, je to ovšem výhoda,“ popsal organizaci výuky učitel informatiky na klatovském gymnáziu Pavel Hladký.

I v celostátním kole „čistě matematické“ kategorie A, která je svou obtížností určena hlavně studentům posledních ročníků středních škol, bude mít klatovské gymnázium svého zástupce. Probojoval se do něj totiž Jan Soukup, student teprve kvinty A.