Do zahraničí zamířilo 881 tisíc hektolitrů piva. To znamená čtyřprocentní nárůst oproti roku 2007. „Mezi padesáti exportními trhy jsou i nadále klíčové Německo, USA, Slovensko, Skandinávie nebo Maďarsko a Itálie,“ doplňuje tiskový mluvčí společnosti Jiří Mareček. Nově mohli plzeňské pivo ochutnat například v Kataru.

Na českém trhu naopak prodej Prazdroje poklesl o tři procenta. Zlatavého moku tu prodal 7,9 milionu hektolitrů.

„Takový je celkový trend pivního trhu. Zapříčinila jej zejména nižší poptávka po levných značkách. Naše společnost se od loňska zaměřuje především na prémiový segment, do něhož u nás patří především Pilsner Urquell. Jeho prodej v České republice vzrostl o jedno procento,“ doplňuje Mareček.

„Celý pivní trh v Česku zaznamenal v porovnání s rekordním rokem 2007 mírný pokles prodejů. V roce 2007 se na spotřebě velmi příznivě projevilo teplé počasí v jarních měsících, kdy padaly objemové rekordy. V loňském roce byl naopak vynikající prodej na jeho sklonku,“ vysvětlil obchodní ředitel Jaromír Žáček.

Dlouhodobě nejúspěšnější značkou na trhu je Gambrinus. Podle statistik pivovaru roste zájem o pivní speciály. O sedmnáct procent se zvýšil prodej tmavého a polotmavého Mastera.

Novinkou v portfoliu Prazdroje je od loňského roku jedenáctistupňový Gambrinus Excelent.