Od pátku je po rekonstrukci, která stála téměř 8,5 milionu korun bez DPH, ve zkušebním provozu jedno z nástupišť v železniční stanici Klatovy. Opravu by potřebovala i další nástupiště a také podchod, vše ale brzdí finanční náročnost a také složité majetkové vztahy.


Na klatovském nádraží jsou tři nástupiště. První, přiléhající k hlavní budově, patří Českým drahám, a.s., (ČD), zbylá dvě pak státní organizaci Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Právě druhé nástupiště již bylo v katastrofálním stavu. Boční kamenné hrany byly uvolněné a hrozilo jejich zborcení do dopravních kolejí, v určitých místech hrozil i náraz stěny vozu do nástupiště. Narušeny byly i dlaždice na nástupišti, a tak se zde tvořily kaluže a hrozilo nebezpečí úrazu cestujících.


„Stavba byla financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury, práce byly zahájeny v prosinci loňského roku,“ uvedl náměstek ředitele pro techniku Stavební správy Plzeň SŽDC Jan Veselovský. Ten dodal, že nástupiště bylo zkráceno na 244 m z důvodu polohy odjezdového návěstidla ve směru na Plzeň. Nové nástupiště má pevné hrany normové výšky, na jeho povrchu jsou bezpečnostní pás, varovný pás i kontrastní optické značení.
Přestože se cestujícím, které jsme oslovili, nové nástupiště poměrně líbilo, neodpustili si někteří kritiku. „Nechápu, proč z nástupiště, které stálo takové peníze, „kouká“ starý ošklivý podchod. Opravit by tu toho potřebovalo víc,“ řekl jeden z nich. Zaměstnanci Českých drah, kterých jsme se na názor na nové nástupiště také ptali, se nechtěli vyjadřovat, protože mají zakázáno bavit se s novináři. Pod přislíbením anonymity však řekli, že rekonstrukci by nutně potřebovalo i třetí nástupiště a že hlavním problémem jsou velmi složité vztahy mezi ČD a SŽDC.

To nepřímo potvrdil i Jaroslav Pešek, náměstek ředitele pro realizaci staveb Stavební správy Plzeň SŽDC, který na otázku, kdy se rekonstrukce dočkají i další části klatovské železniční stanice, odpověděl: „Zde je třeba vzít v úvahu rozdělení majetku bývalých Českých drah a také finanční možnosti v daném kalendářním roce. V příštím roce by mohl být zrekonstruován třetí peron, ovšem 1. nástupiště je bohužel v majetku Českých drah, a.s., a je součástí výpravní budovy, takže to není záležitost investičních akcí SŽDC. Část podchodu je naším majetkem a část majetkem Českých drah, a.s., takže dohoda na společné rekonstrukci by nebyla jednoduchá.“


Co říkáte stavu nádraží na Klatovsku vy? Potřebují podle vás rekonstrukci? Napište nám názor do diskuze.