„Čáry jsou různě napojované, přerušované. Někde se ani netrefili na to, co tam měli předmalované. Čáry jsou někde do oblouku, jinde do ostrého úhlu, je to celkově naprosto diletantská práce. Odbočovací pruhy ve směru k náměstí na Rybníčkách jsou tak šíleně vyznačené, že se klidně může stát, že to někoho splete a přejede do protisměru. Takto zkazit nádhernou novou silnici jsem za svou dlouholetou praxi ještě neviděl," řekl Deníku spolumajitel autodopravy a profesionální řidič Karel Brotan z Klatov.
Další z řidičů přirovnává práci k učení dětí v první třídě. „Je to něco hrozného. Vypadá to jako by se pracovníci učili do první třídy malovat obloučky a stříšky. Něco tak strašného už jsem dlouho neviděl. V takovémhle zmatku čar se málokdo vyzná. Podle mě tam bude ještě více nehod, než se tam dělo doteď, protože některé pruhy jsou směřovány i proti sobě," uvedl další z motoristů Lukáš Polák z Klatov.
Stejný názor má i mnoho dalších řidičů, kteří Plzeňskou ulicí projíždějí. „Tohle bude ostuda pro Klatovy. Tohle až uvidí lidé, kteří sem zavítají, tak se nám budou akorát smát. Když jsem to poprvé viděl, nevěděl jsem, jestli se mám smát nebo brečet," přidal svůj názor řidič Milan Bořánek z Klatov.
Vedení ŘSD nyní nechce danou situaci hodnotit. „Zatím se k této informaci neumím vyjádřit. Na stavbě jsem po provedení vodorovného dopravního značení zatím nebyl a přejímka dosud nebyla zahájena," sdělil vedoucí provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Plzeň Michal Syřínek.
Některé úpravy schválil dopravní inspektorát. V úseku mezi ulicemi Dobrovského a Gorkého dopravní inspektorát souhlasil se zúžením jízdních pruhů na cca 3,18 metru místo obvyklých 3,25 metru na silnici první třídy a navrhl upuštění od vyznačení vodicích čar. Funkci vodicího prvku tam bude podle vedoucího klatovského dopravního inspektorátu Tomáše Šafaříka plnit zvýšený obrubník. Taktéž byla po konzultaci s dopravním inspektorátem zkrácena délka autobusové zastávky v úseku mezi Dobrovského a Gorkého kvůli prodloužení pruhu pro pravé odbočení. „Skutečné provedení vodorovného dopravního značení, zejména podélných čar, přesnost práce, úhlednost a podobně, si vyhodnotí a převezme majetkový správce komunikace," doplnil Šafařík.
Podle řady řidičů by bylo nejlepší značení přemalovat. To však ale nebude asi tak jednoduché. Podle informací Deníku je totiž na komunikaci takový povrch, ze kterého nepůjdou současné čáry odstranit.