Veteráni si dali dostaveníčko v kempu Běšiny, odkud startovali i svoji jízdu.

„Na trase Běšiny – Chudenice – Dolany – Klatovy – Bolešiny – Strážov – Chudenice – Běšiny plnily posádky aut a motocyklů různé soutěže. V Klatovech na Erbenově náměstí bylo možnost si dokonce historická vozidla prohlédnout,“ říká za organizáry Historic club PAMK Klatovy Jiří Krejčí.

Kdo přijel do Běšin nebo Klatov, měl se na co dívat.

Nejstarším vozidlem srazu byl automobil Laurin a Klement z roku 1924 a z motocyklů například BD 500 z roku 1927. Setkání se zúčastnilo 135 účastníků.

„Přijel jsem se pochlubit vozem Škoda Octavia z roku 1963, kterou jsem koupil od kamaráda. Koníčku se věnuji už patnáct let a vedle tohoto vozu mám i kombíka z roku 1964. Když pak vyrazíme na nějaký sraz, jedeme celá rodina. Vždy to pojmeme jako rodinný výlet,“ tvrdí účastník akce Jaroslav Tůma.

S Pragou Piccolo Faeton z roku 1929 brázdil Klatovsko například Jiří Herman.

„Veterány dělám už dvacet let. Měl jsem snad deset poválečných vozů, dnes vedle pragy ještě felicii. Pragu piccolo jsem dával dohromady asi dva roky. Vyplatilo se to. Jezdí dobře a mám z toho radost,“ chlubí se Deníku Herman.

Setkání v Běšinech bylo třeba pro Jindřicha Pávka teprve druhou akcí, na které mohl představit svůj vůz Triump Spitfire z roku 1968.

„Akce byla super, počasí přálo, spousta lidí a strojů kolem nás. Přihlásilo se 151 strojů, nakonec přejímkou prošlo 133 vozů a závod pro technické závody nedokončilo 6 strojů. Závod skončil bez problémů, bez havárie, prostě dopadlo to bezvadně,“ dodal Deníku Krejčí.