Přes půl století stará budova vlakového nádraží, která patří Českým drahám (ČD), se v nejbližší době žádné rekonstrukce nedočká.

„České dráhy opravily na výpravní budově v Klatovech již v loňském roce střechu, náklady činily jeden a půl milionu korun. Ve výhledu oprava nádražní budovy rozhodně je, Klatovy jsou okresní město a vlakem jezdí velké množství cestujících. Zatím není možné upřesnit termín, vše je otázkou finančních prostředků,“ informovala tisková mluvčí ČD Radka Pistoriusová.

„ČD mají ve vlastnictví více než 900 výpravních budov a postupně je rekonstruují, především v krajských a okresních městech. V Plzeňském kraji kromě Plzně patří k prioritám také Klatovy,“ doplnila Pistoriusová.

V minulých letech už bylo rekonstruováno druhé a třetí nástupiště, která spadají pod Správu železniční dopravní cesty. První nástupiště a budova patří Českým drahám.

„Budova nádraží se mi absolutně nelíbí. Zvenku i zevnitř by to chtělo změnit. Sice je opravené druhé a třetí nástupiště, ale podchody zůstaly v původním stavu. Je to už stará budova a už se do ní asi tolik investovat nebude,“ řekla o klatovském nádraží cestující Margita Zýková.

Již delší dobu v budově nefunguje restaurace a k dispozici je pouze bistro, kde jsou nejčastějšími návštěvníky bezdomovci.

„Určitě mi vadí i postávající bezdomovci u bistra a před nádražím. Bývalo jich tu i více, scházeli se tam už od šesti hodin ráno, když bistro otevřelo, teď tam stále postávají, ale už jich není tolik,“ dodala Zýková.

Dříve byly kanceláře v nádražní budově obsazené, dnes jsou některé nevyužívané. Své ordinace tam má třeba praktická lékařka nebo zubařka. „Nádraží v Klatovech už má něco za sebou. Pracovala jsem tam 32 let, napřed jako výpravčí, později v kanceláři. Dříve byly všechny kanceláře v patře budovy plné. Byla tam hlavní pokladna, přednosta, ekolog, civilní obrana a mnoho dalších. Dnes je obsazeno pouze několik málo kanceláří, zbytek je prázdný. I restaurace už tam dávno není,“ sdělila bývalá zaměstnankyně ČD Zdeňka Našincová.

„V současné době už do toho nikdo moc investovat nebude. Budova patří Českým drahám, ale ty jsou rozděleny na několik odborů a vlastní ji regionální správa majetku. Zaměstnanci ČD jsou tudíž v budově v podnájmu. Dříve to všechno byla jedna společnost. Když jsem tam ještě pracovala, byly tenkrát volné soboty a chodilo se na brigády. Bylo to ještě za socialismu a byly povinné, ale alespoň to k něčemu vedlo a nějak to vypadalo. Pamatuji si, jak jsme kartáčem drhli stěny podchodů, dnes to takhle nikdo nečistí. Všude jsme uklízeli, ale dnes je tam všude nepořádek,“ doplnila Našincová.