Historic club PAMK Klatovy pořádal již 19. ročník Jízdy Klatovskem. Soutěž historických vozidel s mezinárodní účastí odstartovala z Eurocampu Běšiny a na automobilové a motocyklové veterány čekala trať v okolí Klatov o délce 90 km proložená jízdními zkouškami a dovednostními testy.

Přihlášeno bylo přes stovku posádek z Čech, Německa a Rakouska. Více než třetina vozidel byla vyrobena před rokem 1945. Nejstarší přihlášené vozidlo byl Ford T touring z roku 1921. „V předválečných auto kategoriích jsou nejvíce zastoupeny české značky Tatra, Aero, Škoda, Walter v různých provedeních a modelech. Zpestřením je určitě TATRA 12 z roku 1928 nebo OPEL P4. Ve stejných moto kategoriích lze připomenout motocykly Royal Enfield, Ariel, BSA. Startovní listinu předválečných motocyklů doplňují stroje značek NSU, BMW, DKW, Terrot, Jawa a ČZ. V kategorii poválečných automobilů je přihlášeno zhruba 50 strojů. České Škody Spartak, Felicia, Octavia, 1000 MB a MBX doplňují například zahraniční značky Fiat, Ford, MORRIS, Wartburg, nebo Mercedes,“ uvedl předseda Historic clubu PAMK Klatovy a ředitel Jízdy Klatovskem Stanislav Kolář.

Zdroj: Daniela Loudová

K vidění ale byly také motocykly vyrobené po roce 1945, který bylo nejvíce. Převažovaly značky Jawa a ČZ v různých provedeních. Ty doplnily motocykly MZ, BMW, Manet, BSA, Triumph. Nechyběly ani mopedy Jawa a Stadion.

Diváci dále měli možnosti sledovat jízdu zručnosti přímo na Erbenově náměstí v Klatovech. Posádky projely obcemi Běšiny, Velhartice, Újezd u Plánice, Bolešiny, Dolany, Strážov.