V průběhu letošního roku bude totiž vypsáno na padesát výběrových řízení na obsazení komerčních prostor určených pro gastronomii právě ve výpravních budovách Českých drah a mezi nimi je i restaurace v Klatovech.
„Jde především o restaurace, které jsou neobsazené a nebo ty, ve kterých dochází k výměně nájemce. Mohu potvrdit, že mezi tato nádraží patří i Klatovy, kde byla restaurace uzavřena v roce 2007,“ informovala tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
„Chceme oživit nádražní budovy, zlepšit služby pro cestující a využít volných prostor na nádražích ke komerčním účelům. Zájemci seznam všech pronajímaných restaurací i podmínky případného pronájmu najdou na webu Českých drah, v regionálním tisku, ale i na samotných restauracích,“ pokračuje mluvčí.
„Chceme odbourat mýtus o nehezkých, nevábných nádražních lokálech. Těm odzvonilo. Přicházíme s moderními restauracemi, které mohou naši cestující a návštěvníci využívat již v Plzni, Klášterci nad Ohří, Benešově a v Olomouci. Také v Klatovech chceme mít kompletně zrekonstruovanou restauraci,“ pokračuje Pistoriusová.
Veřejnost má však na znovuotevření nádražní restaurace v Klatovech rozdílné názory. Zatímco jedni otevření vítají, jiní se obávají zvýšení kriminality.
„Když se znovu otevře nádražní restaurace v Klatovech, bude zdejší nádraží opět obsazené bezdomovci a dalšími individui. Nádraží bude opět nebezpečné. To už tady jednou bylo. České dráhy by měly spíše věnovat finanční prostředky do zlepšení vzhledu a vybavenosti nádraží než do restaurace,“ myslí si klatovská občanka Erika Bálková.
Podle Karla Zemana z Janovic nad Úhlavou restaurace na nádraží patří. „Vlakem stále jezdí velké množství lidí, a tak by určitě rádi využili při výletech občerstvení v restauraci. Kromě bufetu a automatů není v Klatovech nic, a to je veliká škoda. Nádražní restaurace v Klatovech byla v minulosti dost vyhlášená. Chodilo do ní snad celé klatovské Podhůrčí na pivo,“ říká Zeman.
Všechny aktivity Českých drah jsou prý směřovány k rozvoji a zvýšení kvality restaurací v prostoru výpravních budov.
České dráhy nyní čekají, zda o klatovskou restauraci bude mezi obchodníky zájem.
„Chceme postupně opravit nejen restaurace, ale všechna nádraží. V Klatovech byla například v loňském roce opravena střecha nádraží za 1,5 milionu korun a další práce nás ještě čekají. Vše je ale závislé na finančních prostředcích. Máme ve svém vlastnictví více než 900 výpravních budov a všechny musíme postupně opravovat. V Plzeňské kraji jsou Klatovy hned po Plzni naší prioritou,“ dodala Pistoriusová. Zda opravdu dojde k rekonstrukci a znovuotevření restaurace na nádraží v Klatovech, se rozhodne v příštích měsících.