Dlouho plánovaná rekonstrukce mostu přes řeku Otavu, který spojuje Horažďovice se sousedními obcemi Velké Hydčice, Hejná, Veřechov či Kejnice, je na spadnutí.

Podle ředitele Správy a údržby silnic Plzeňského kraje v Klatovech Jiřího Velíška práce začnou v nejbližších měsících.

„Akce byla zařazena do plánu investičních akcí a v letošním roce bude provedena. Začít by se mohlo už v březnu," potvrdil ředitel.

Stavební povolení je už vydané, nyní se řeší uzavírka.

„Pokud vše půjde, jak má, nic nám nebrání v tom, opravu mostu zahájit," dodal ředitel.

I když rekonstrukce mostu zkomplikuje životy stovkám lidí i některým podnikům, podle Správy a údržby silnic je oprava mostu nezbytná.

„Musíme včas zabránit tomu, aby se špatný stav mostu proměnil v havarijní. Most nečeká žádná složitá rekonstrukce. Je třeba opravit nefunkční mostní závěry. Do mostu zatéká a tomu se musí zabránit," popisuje chystané práce Radek Kadlec ze Správy a údržby silnic v Klatovech.

Rekonstrukce bude trvat 11 týdnů a její náklady si vyžádají téměř 3,5 milionu korun.

„Během oprav čeká most úplná uzavírka. Obyvatelé obcí, pro které je tato cesta vedoucí přes most důležitým spojením s městem Horažďovice, kde jsou školy, úřady, pošty a lékaři, budou muset využívat složitější a hlavně, téměř 19 km dlouhé objízdné trasy přes Boubín a Střelské Hoštice. Druhou možností je trasa na Rabí," vysvětluje Kadlec.

Objízdné trasy povedou po silnicích třetích tříd. Na mnohých místech si však řidiči nedovedou představit, že potkají autobus nebo nákladní auto.
Termín rekonstrukce je podle Velíška plánován do období jakési odstávky společnosti HASIT Šumavské vápenice a omítkárny Velké Hydčice.

Obce z dané oblasti požadovaly, aby během rekonstrukce bylo přes řeku postaveno provizorní přemostění. To by ale stálo zhruba stejně jako zamýšlená oprava celého mostu. A proto postaveno nebude.