Předmětem návrhů byly infobox, okrouhlice u letního kina, okolí kaple „Chaloupka", pěší podchod pod Plzeňskou ulicí, Tylovo nábřeží, Křesťanský vrch Křížová cesta se zakončením, odpočinková místa, Vodojem, přístav s půjčovnou loděk a přístřešek pro pétanque. Celkem se sešlo 36 návrhů, ze kterých jsme jich deset vybrali a postupně zveřejňovali.

V dnešním díle přinášíme návrh, který byl zpracován mimo zadání, ale byl do tohoto projektu zařazen. Jde o návrh parkovacího domu Šumavan, který představila projektová a znalecká kancelář Ing. Václav Vlček, s r. o.

„V současnosti se města v Čechách začínají potýkat s problémem vzrůstající automobilové dopravy, která souvisí s moderním stylem života a s vyšší životní úrovní obyvatel. Město Klatovy v tomto ohledu učinilo už několik významných kroků, začalo budovat obchvat města a snaží se řešit dopravu v samotném historickém centru, kde se stává automobilová doprava zvláště rušivým elementem. K problému řešení automobilové dopravy v Klatovech přicházíme s nápadem využít k parkování stávající objekt Šumavan (Joka), který se nachází nedaleko centra Klatov. Objekt sloužil pro tradiční klatovskou výrobu pánských košil, ale dnes hledá svou novou funkci," uvedl architekt Václav Matějka.

Vše vyhovuje

Podle návrhářů dispoziční uspořádání domu splňuje požadavky pro parkování osobních automobilů. „Nosná konstrukce stropů má předpoklady svou únosností vyhovět pro potřeby parkovacího domu. Umístění objektu je v docházkové vzdálenosti centra Klatov a zároveň leží na hlavní dopravní tepně vedoucí přes město. Stavební úpravy a navržené přistavěné rampy významně nenaruší vzhled objektu ani panorama města," popsal architekt Jan Bauer.

V tomto objektu by bylo vytvořeno až 180 parkovacích míst, což je více než by bylo podle vítězného návrhu v parkovacím domě u Družby.

Tři možnosti

Architekti navrhli tři varianty řešení.
Jako první se nabízí varianta s přímými rampami. Zde se počítá s obousměrným provozem na rampách, možnost využití druhého až šestého nadzemního podlaží pro parkování. Počet míst by byl 160.

Druhou je varianta s výtahy, kde je navržen samostatný autovýtah pro příjezd a odjezd s možností využití všech podlaží pro parkování. U této možnosti se počítá s cca 180 místy.
V poslední variantě se počítá s točitými rampami, které by byly oddělené pro příjezd a odjezd. I zde by byla možnost parkování ve všech podlažích. V tomto návrhu se počítá s cca 170 místy.

Město bere všechny návrhy, které byly v rámci projektu 10 x 10 pro Klatovy přijaty, jako inspiraci. „Bereme všechny nápady jako návrhy, jak by se mohla úprava konkrétních míst řešit. Musíme se ale dívat na finance a nyní bude prioritou krytý bazén," sdělil místostarosta Václav Chroust.

Na všechny návrhy architektů se můžete podívat v bývalé jezuitské koleji, kde jsou vystaveny.