„Od září minulého roku se u nás v Kokšíně zvýšila neskutečným tempem nehodovost. Jakmile začne pršet doslova nám pod okny přistane auto. Řidiči jedoucí od Plzně nezvládají řízení na mokré vozovce a letí do oplocení domu, které zcela zničili. Jednou od nárazu do domu chyběl jen kousíček. Jeden řidič skončil i v dětském hřišti, poté v zastávce autobusu, nedokážu si představit, že by tam někdo stál,“ popsala Lucie Kočková.

Stěžuje si také na to, že není podél silnice chodník pro bezpečné přecházení a chybí veřejné osvětlení. „Za jeden víkend jsme řešili se sousedem i osm dopravních nehod v oploceních. Při poslední nám dokonce unikal benzín ze skútru, který havarované auto převáželo na vozíku, poblíž naší studny. Již nám to přijde jako velmi nebezpečné a čekáme, kdy nám v době spánku skončí auto blízko hlavy. Všichni, kdo bydlíme u silnice, máme strach o bydlení a naše bezpečí,“ uzavřela Kočková.

NEDODRŽUJÍ RYCHLOST

Stejnou situaci řeší i v Dehtíně. Trápí je tam i řidiči, kteří nerespektují nařízenou rychlost. „Dlouhou rovinku mezi Dehtínem a Štěpánovicemi často využívají k předjíždění a mnohdy ve vysoké rychlosti doslova vlítnou do obce, ačkoliv je v Dehtíně směrem od Klatov dokonce doporučená rychlost 40 km/h. Mnozí se ani neobtěžují zpomalit, natož jet dle předpisů. Trápí nás také klouzající povrch silnice pod viaduktem a zvýšená nehodovost v tomto místě. Děje se tak především na mokré vozovce a připočteme-li k tomu i vysokou rychlost při průjezdu obcí, není vůbec divu, že někdy i na nejen kluzké vozovce dochází k dopravním nehodám,“ sdělil obyvatel Dehtína Jan Žežule.

Nehody v Kokšíně.V Dehtíně pomohly časté hlídky policistů, které se tam dle obyvatel ale v současné době téměř nekonají a dopravní situace se tak opět rapidně zhoršila.

Kluzký povrch prověřovalo vloni v prosinci i Ředitelství silnic a dálnic ČR, kterému komunikace patří a žádné pochybení neshledalo, ale chystá další zkoušky. „Provedli jsme přeměření protismykových vlastností vozovky. Úsek v Kokšíně ve směru na Klatovy má dle měření hodnocení klasifikačním stupněm 1 na stupnici 1 až 5, což znamená velmi dobré. Na úseku v Dehtíně za viaduktem, směr na Plzeň, je převážně stupeň 1, lokálně v oblasti viaduktu 2, což znamená dobré,“ informoval vedoucí provozního úseku Správy Plzeň Ředitelství silnic a dálnic ČR Michal Syřínek a pokračoval s plány, které dále s úseky mají: „Vzhledem ke stále přicházejícím informacím od Policie ČR, že zde řidiči i letos stále vylétávají z vozovky do příkopů, plánujeme v listopadu provést nové kontrolní přeměření, zda – li například nedošlo k zásadnímu zhoršení protismykových vlastností povrchu vozovky.“

Vloni pro zvýšení bezpečnosti a zároveň jako varování řidičům doplnilo ŘSD před obcí Kokšín svislé dopravní značení upozorňující na výraznou pravotočivou zatáčku v obci a možnosti smyku za mokra.