Z ostudy kabát má Luděk Kovářík ze Srbic nedaleko Mochtína, kterého před obyvateli jeho vesničky obvinil zaměstnanec jedné z klatovských lékáren z toho, že neuhradil poplatek za životně důležité léky. Muž se tím cítí velmi poškozený, neboť za inzulin zaplatil a chyba byla podle něj na straně lékárny.

Invalidní důchodce Kovářík koncem srpna v klatovské lékárně U Retexu zakoupil a uhradil dvě balení inzulinu, který si jako silný diabetik musí čtyřikrát denně píchat. „Minulý čtvrtek mi ale volal syn, že mu telefonoval soused, že mě ve vsi hledá nějaký lékárník a tvrdí, že mu dlužím za inzulin. Soused mi pak řekl, že přijeli dva chlapi autem a křičeli, že hledají Kováříka. Když mě nenašli doma, tak řekli, že jim dlužím za léky. Jak si tohle vůbec mohli dovolit?“ ptá se Kovářík, kterému se nelíbí to, že zaměstnanec lékárny prozradil lidem v obci, jaké léky bere, a navíc ho obvinil z toho, že dluží za inzulin, přestože on v lékárně uhradil poplatek, o který si tam řekli. „Zaplatil jsem asi tři sta korun. Oni ve vsi tvrdili, že dlužím zhruba dvě stě padesát. Kdyby je chtěli hned, tak jim je dám, vždyť ty léky potřebuji, ale dělat mi kvůli tomu takovou ostudu, to se mi nelíbí,“ řekl Kovářík. Obrátil se proto v pátek na vedení společnosti Klatovské zdraví, které lékárna patří, a žádal o vysvětlení a omluvu. „Paní magistra mi řekla, že dnes asi nebude mít pan ředitel čas, ale v pondělí že se to vyřeší. Jenže se mi neozvali ani v úterý. Mrzí mě, že jsem jim nestál ani za telefon,“ vysvětlil Kovářík, proč o pomoc požádal Deník. My jsme se obrátili na předsedu představenstva a výkonného ředitele společnosti Klatovské zdraví v jedné osobě Václava Chrousta, který ihned poté Kováříka zkontaktoval a pozval ho k osobnímu jednání, kterého se zúčastnil i Deník. „My nestojíme o to, aby byly jakékoli problémy mezi klienty a našimi pracovníky. Ti mají jasný pokyn, který říká, že se ke klientům mají chovat slušně a zdvořile.

Já se domnívám, že došlo k nedorozumění, které nás mrzí,“ uvedl na jednání Chroust. Na otázku, zda považuje za standardní, že zaměstnanec lékárny jezdí vybírat poplatky za léky za zákazníky až do jejich bydliště, odpověděl: „Standardní postup je, že zákazník dostane léky a zaplatí je u pultu. Tohle byla výjimečná situace, která se stala.“

Ředitel Chroust i dotyčný zaměstnanec se Luďku Kováříkovi omluvili a ten jejich omluvu přijal. Zároveň již nemusí hradit žádný doplatek. „Nebýt Deníku, tak jsem se omluvy nedočkal,“ byl i po skončení schůzky přesvědčen Kovářík. To však předseda představenstva Klatovského zdraví odmítá. „V pondělí měl dovolenou náš zaměstnanec, se kterým jsem o tom chtěl samozřejmě hovořit, a v úterý jsem byl já služebně mimo Klatovy. Pak bychom pana Kováříka kontaktovali, i kdyby se neobrátil na Deník,“ dodal Václav Chroust.