Až s patnáctiminutovým zpožděním přijíždějí autobusy nového dopravce Arriva do Kyšic u Plzně. Někdy se také stane, že autobus nedorazí vůbec. Cestující si stěžují, že přijíždějí pozdě do práce. Nová dopravní společnost proto do oblasti nasadila řidiče, kteří region lépe znají.

Podle starostky Kyšic Martiny Beranové jsou občané s novým dopravcem krajně nespokojení. „Lidé si chodí neustále stěžovat na obecní úřad. Každý spoj má deset až patnáct minut zpoždění, někdy i déle. Několikrát se stalo, že autobus nepřijel vůbec. Jako například minulý pátek odpoledne. Jeden pán volal na dispečink, chtěl vědět, co se stalo. Bylo mu řečeno, že řidič, který měl přijet do Kyšic, jel z Klatov se zpožděním a musel si pak udělat zákonem nařízenou pauzu, takže nepřijede vůbec,“ líčila starostka s tím, že z dispečinku bylo cestujícím doporučeno, aby jeli dalším spojem. „Ten jede ale až za hodinu,“ dodala.

Společnost Arriva provozuje linkovou dopravu novými autobusy v barvách kraje.
Plzeňský kraj projedete maximálně za 72 korun, kratší vzdálenosti levněji

Kyšičtí už se kvůli tomu přestali na veřejnou dopravu spoléhat. „Co vím, tak se občané hromadně domlouvají a jezdí osobními auty do sousedního Červeného Hrádku, odkud pokračují do Plzně městskou hromadnou dopravou. Někdo si také volá taxíka, aby se dostal včas k lékaři,“ popsala situaci Beranová.

Další problém vidí Kyšičtí v otáčení autobusů. Na točnu se nevejdou a jezdí tak přes obecní zeleň. „K nám jsou nasazeny velké vozy, které se bohužel na točně nedokážou vytočit a vjíždí na zeleň. V září tam budeme dělat obrubníky,“ uzavřela Beranová.

Arriva stížnosti na zpožděné spoje z Plzně do Kyšic a opačně zaznamenala. „Podněty od cestujících jsme brali vážně a připravili řešení, aby k tomu nedocházelo. Situace se začala zklidňovat už v minulém týdnu, dneškem by měla být vyřešenaa ke zpožděním by docházet nemělo,“ uvedl ve středu mluvčí Arrivy Jan Holub.

PROBLÉMY S OTÁČENÍM

Dopravní společnost udělala úpravy v nasazení řidičů, aby do Kyšic jezdili hlavně ti, kteří lokalitu znají, a vyslala tam také menší vozy. „Přeplánovali jsme i nasazení autobusů, kdy na linkách přes Kyšice jezdí menší vozy. Větší a kapacitnější totiž měly problémy s otáčením třeba v Bušovicích a tím vznikalo zpoždění, které se přenášelo i na cestující z Kyšic,“ vysvětlil mluvčí.

Téměř dvěma stovkám zaměstnancům firmy Pilsen Steel radily v pondělí ve fabrice odbory
Novým majitelem zkrachovalých hutí Pilsen Steel je Max Aicher