Roky marně bojovali obyvatelé domu čp. 228 v klatovské Dukelské ulici, který patří městu, o důstojnější bydlení. Asi před deseti lety dokonce sepsali kvůli špatným oknům petici, ale téměř sto let stará okna zůstávala přes opakované stížnosti nájemníků roky netknuta. Poté, co letos na jaře o situaci v domě napsal reportáž Deník, se ale vše změnilo.

„Repasovali nám okna. Celý dům měl radost, že jsme se toho konečně dočkali. Možná by byla lepší plastová, ale snad budou těsnit,“ pochvalovala si nájemnice Bohuslava Kabourková. „Udělali nám to opravdu poctivě, vypadá to velmi pěkné. V zimě uvidíme, jak těsní. Poznám to na stavu plynoměru, protože topím plynem,“ doplnila další nájemnice Libuše Svobodová.

„Myslím, že dost pomohl článek v novinách. Najednou všechno šlo,“ je přesvědčen obyvatel domu Jiří Sedláček. Podle Martina Červeného ze Správy nemovitostí Klatovy, s.r.o., která je nástupnickou organizací Správy bytového hospodářství Klatovy, by se však nájemníci objektu dočkali repasace i bez ohledu na reportáž. „Repasace se v domech provádí každý rok, tak jak je potřeba. Proto se dělala i zde. Umím si představit, že si to lidé dávají do souvislosti s článkem, ale není to tak,“ tvrdí Červený.

Nájemníky domu netrápila jen okna, ale i další závady. Zde se dočkali nápravy jen částečně. „Byly opraveny zadní i přední dveře. Sice provizorně, ale zaplaťpánbůh za to. Jediné, co nás stále štve, je, že nejsou v bytech samostatné vodoměry,“ posteskl si Sedláček. „Rozpočítává se to podle osob, což ale není spravedlivé. Já šetřím, a přesto platím hodně,“ posteskla si Svobodová. Jenže nájemníci se s absencí vodoměrů budou muset smířit i do budoucna. „Co se týče rozvodů vody, tak nejsme ve fázi, kdy bychom se chystali provést letos nebo příští rok rekonstrukci a osadit tam vodoměry,“ řekl Červený.