V regionu navštíví turisté informační centrum například v Klatovech, Horažďovicích, Sušici. V Kašperských Horách fungují dvě. Národní park Šumava jich provozuje sedm. „V letošním roce zaznamenalo informační centrum v Klatovech výrazný nárůst turistů,“ řekla Alena Kunešová, vedoucí Odboru školství, kultury a cestovního ruchu Městského úřadu v Klatovech. „Statistiky ukázaly měsíční zvýšení zhruba o sedm set návštěvníků. Přispěla k tomu i dobrá jazyková vybavenost pracovníků,“ vysvětlila.

„Nejčastější dotazy se týkají pamětihodností města Klatov, přírodních zajímavostí v okolí a cykloturistiky. Provozní doba našeho IC je turistům v sezoně přiznivě nakloněna každý den a to od devíti do sedmnácti hodin včetně víkendů,“ dodala Kunešová.

„V sezoně naše služby využívá více lidí,“ řekl Luboš Bulan z Městského informačního střediska v Kašperských Horách. „V červenci a srpnu se tu denně vystřídá okolo padesáti až sta lidí za den, v červnu a září dvacet až padesát,“ uvedl. „Nejčastěji se lidé ptají na instituce v Kašperských Horách, okruhy a naučné stezky, ubytování. U nás se domluví česky, anglicky i německy, angličtina se teď používá hodně,“ vysvětlil Bulan.

„Koncepci informačního střediska se stále snažíme zlepšovat, aby se u nás návštěvníci cítili dobře, denně máme otevřeno od devíti do pěti, mimo sezonu o víkendu. Pořád otevřeno mít nelze, i když by se to návštěvníkům líbilo, zaměstnanci se musí vystřídat,“ dodal.

Turisté by uvítali delší otvírací dobu

„Služeb informačních center využívám hodně,“ řekla turistka Pavlína Tichá z Jindřichova Hradce. „Hodně z nich má do pěti, do šesti, kdyby třeba prodloužili otevírací dobu o hodinu, nevadilo by mi to. Chápu však, že asi mají minimum lidí, alespoň že nějaká služba pro turisty existuje. Dobré je, že do některých můžete zajít i o víkendu,“ vyjádřila svůj názor.

„Internet dnes nabízí takové možnosti, že bych si při hledání infocentra kdesi na Šumavě docela zajel,“ řekl student Radek Styblík z Klatov. „Tady v Klatovech je hned na náměstí, plánuje-li si ale člověk výlet do hor, měl by si všechno najít dopředu, a pak nemusí jezdit kilometry a hledat infocentrum. Přinejhorším si tam zavolám v nejnutnějším případě,“ dodal.