Subaru Impreza WRC se nahání s Mitsubishi Lancer, o co nejlepší umístění se ale rvou i další značky, a tak jsou k vidění dramatické předjížděcí manévry a také pár nehod. Vše je jako skutečná rally, jen jeden rozdíl tu přece jen je. Piloti nesedí přikurtováni v sedačkách, ale řídí své čtyřkolové miláčky zvenku. Dovnitř by se totiž nevešli, rally je určena modelům závodních automobilů.

„RC Rally jsou závody modelů v měřítku 1:10 poháněných střídavými nebo stejnosměrnými elektromotory. Z rally velkých aut přebíráme systém startování, bodování jednotlivců i týmů. Za sezonu máme osm závodů, čtyřikrát se jede v Třemošné, dvakrát v Kramolíně a dvakrát v Klatovech. Tady je dnes závod jen pro zpestření vyhlášení. Závodníci startují podle pořadí v předchozích závodech, a to stejně jako u velkého rally po jedné minutě. Jede se okolo osmi rychlostních zkoušek, což znamená celkem zhruba pět šest kilometrů,“ popsal RC Rally Západní Čechy 2010, která se v Rejštejně v sobotu slavnostně vyhlašovala, ředitel této soutěže Petr Kupilík. Doplnil, že v soutěži se představily téměř tři desítky licencovaných jezdců. „Kromě toho závody absolvovali i jezdci mimo šampionát, kteří nezískávali body. Jezdí třeba až z Brna,“ uvedl Kupilík, který letošní ročník RC Rally Západní Čechy 2010 ovládl stylem Sebastiana Loeba, když vyhrál šest z osmi závodů a ostatním tak nedal šanci. „Jsou tady lidé, kteří jezdí už od mládí, ale já se tomu věnuji teprve asi tři roky. Je to náročné časově i finančně, ale když se člověku podaří model vyzkoušet a vyladit, tak už to není tak zlé. Některé díly kupujeme, některé musíme vyrábět, protože jezdíme na všech površích – asfaltu, šotolině a podobně. Cena hotového modelu s ovladačem se pohybuje zhruba od pěti do patnácti tisíc,“ svěřil se Kupilík, který jezdí i mistrovství České republiky, kde obsadil jedenáctou příčku.

Ještě před samotným vyhlašováním nejlepších západočeských pilotů RC Rally se všichni pobavili při závodě, kde šlo o prestiž, ale ne o body. „Zúčastnilo se 26 lidí, podle vyřazovacího pavouku se utkal každý s každým. Je to takový kuriózní závod pro zábavu,“ vysvětlil pořadatel Richard Kolář. Z prvenství v závodě se radoval Sušičan Luboš Linka. „Závodů se účastním málo, odjel jsem asi jen polovinu závodů. Jsem více ve vzduchu, než na zemi, neboť dávám přednost vrtulníkům. Vítězství mě ale samozřejmě potěšilo,“ řekl Deníku Linka.

Nejlepší v RC Rally Západní Čechy 2010: Jednotlivci: 1. Petr Kupilík (Mitsubishi Lancer), 2. Milan Široký, 3. Roman Lisý (oba Subaru Impreza WRC 08), 4. Daniel Procházka (Mitsubishi Lancer), 5. Pavel Černý (Toyota Celica 93). Týmy: 1. TREM RALLY TEAM, 2. TD - IS Racing, 3. Tajanov RC rally team.