Realita je však jiná. Pravda je taková, že ve vzdělávání posluchačů pedagogických fakult je této problematice věnována jen okrajová pozornost a na udržování dovedností nebo získávání aktuálních poznatků pedagogů v „činné službě" se v této oblasti centrálně nemyslí. Proto zdravotnická škola v Klatovech dělá projekt Předlékařská první pomoc, jehož smyslem  je poskytnout učitelům a vychovatelům z Klatovska možnost zdokonalit se v poskytování předlékařské první pomoci.

Díky projektu a podpoře z evropských fondů mohla zdravotnická škola pořídit nejmodernější modely, na kterých si učitelé z mateřských, základních a středních škol mohli prakticky vyzkoušet nové trendy v resuscitaci. „Výhodou těchto modelů je oproti klasickým „andulám" elektronická signalizace pro správnou frekvenci vdechů, simulace krevního tepu a také možnost nácviku resuscitace na modelech novorozenců a dětí mladšího a staršího školního věku," popsala metodička dalšího vzdělávání Alena Kramlová.

Během půldruhého roku prošlo kurzem celkem 286 učitelů a vychovatelů. „Na projekt jsme měli výbornou odezvu," řekl zástupce ředitelky pro střední zdravotnickou školu Jaromír Veselý. „Kurz v rozsahu 20 hodin se konal většinou formou dvoudenních bloků a na začátku si účastníci často říkali, že deset hodin školení, dva dni po sobě,  nemůžou vydržet. Většinou pak ale odcházeli spokojeni a největším oceněním pro nás byla jejich slova o tom, že kdyby byla všechna školení taková, chodili by na ně rádi," přiblížil hodnocení školených pedagogů Veselý.

Jednou z pozitivně hodnotících byla Alena Virtová ze Základní školy Klatovy, Čapkova ulice. „Celý projekt na nás působil velice dobře. Byli jsme nadšeni odborností lektorek, které nás učily, jejich přístupem i moderními pomůckami, na kterých jsme se učili. Doučili jsme se to, co jsme nevěděli, dozvěděli jsme se spoustu novinek, protože to, co jsme se učili na fakultě, se dnes dělá už úplně jinak. Určitě bych tento kurz doporučila všem, byl velmi poučný," řekla Deníku Virtová.

Tím ale vzdělávání na zdravotnické škole nekončí. Do budoucna chtějí svoji nabídku rozšířit. „Zkušenosti se vzděláváním pedagogů, které jsme získali v našem právě končícím prvním projektu, bychom i přes velké administrativní zatížení rádi využili v dalších projektových aktivitách, díky nimž by naše velká škola mohla vytvořit ucelenou bohatou nabídku vzdělávání pro středoškoláky, ale i dospělé v oblasti celoživotního vzdělávání," sdělila Kramlová a dodala: „Chtěli bychom na naší škole ve spolupráci s Úřadem práce ČR vytvořit středisko celoživotního vzdělávání s ucelenou nabídkou rekvalifikací, kvalifikačního a profesního vzdělávání nejen v kosmetických a zdravotnických oborech, ale i v oborech dalšího zaměření, aby dospělí zájemci o novou kvalifikaci nemuseli za vzděláním dojíždět až do Plzně."