Podle meteorologů se může stát, že silničáře na silnicích uvidíme už na konci tohoto týdne, především pak ve vyšších oblastech Šumavy. „V sobotu a v neděli již padnou noční teploty pod bod mrazu, denní teploty se pak nevyšplhají výše než k osmi stupňům Celsia. Očekávat se mohou i mrznoucí mlhy a nebo sněžení v nejvyšších místech Šumavy," potvrdila meteoroložka ČHMÚ v Plzni Petra Opatrná.
„I když nám zimní období  odstartuje 1. listopadu a skončí až k poslednímu březnu příštího roku, vše je připraveno  k tomu, abychom kdykoliv vyrazili do ulic. Všechny naše sklady máme plně zásobeny solí i inertním posypem. Máme zhruba 7000 tun soli. Něco po loňské zimě zbylo a zbytek se dokoupil. Toto množství posypu by nám mělo na jednu tužší zimu, jako byla předloni, stačit. Zhruba stejné množství máme i inertního posypového materiálu, který se používá především na Šumavě," pokračuje Velíšek.
Silničáři nedoporučují řidičům v zimních měsících vyjíždět bez řádného zimního obutí vozidel a bez sněhových řetězů především do oblastí Svojše, Modrava, Dobrá Voda, Hartmanice, Keple, ale i po trasách Javorná – Alžbětín, Špičák. „To jsou úseky, které bývají pro silničáře největším oříškem při zajištění sjízdnosti. Tam by měli být všichni řidiči hodně pozorní," potvrdil provozní náměstek SÚS Klatovy Miroslav Sušický.
V okrese Klatovy  spravují silničáři  1045 km komunikací II. a III. třídy a 105 kilometrů silnic I. třídy. Údržba okresu Klatovy je rozdělena do 33 okruhů, z nichž nejkratší, osmikilometrový úsek je v okolí Javorné a nejdelší v okolí Nýrska.
Náklady na provoz a zimní údržbu  rok od roku stoupají v důsledku stále se zvyšujících nákladů na pohonné hmoty a podobně. „Těžko lze odhadnout, jaká nás čeká zima. Loňský rok nás hodně překvapil. Takový klidný průběh zimy asi nikdo neočekával, bojovali jsme více  s náledím než se sněhem. Na letošní zimu očekáváme náklady kolem 40 – 45 milionů korun," vysvětluje generální ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Stanislav Liška.
Do terénu letos silničáři pošlou i dva nové sypače Mercedes Axor. „Jeden bude jezdit  v Horažďovicích  a druhý v Klatovech. Obnovovalo se částečně ale i další vybavení," doplňuje informace Velíšek.