Vytvořit zajímavé a pěkné kresby na vejce je v případě Bärbel Jílkové výtvarným uměním. Však také nejde o běžné kraslice s lidovými motivy, ale o malovaná vejce. Nyní jsou kolekce k vidění v Muzeu Českého lesa v Tachově a výstava nese příznačný název – Moje vejce malované.

Autorka pro kresbu používá permanentní fixy, technická pera a lakové popisovače. Vždy tvoří malou kolekci na určité téma, málokdy se jedná jen o jedno vejce. „Mám ráda etnika, takže jsou k vidění vejce s motivy Kašubi, Egypta, Konga, se španělskými vzory, maorským tetováním. Před lety jsem zkusila malovat na hnědé vejce černé můry, a pak želvy jako abstraktní vzory. Zjistila jsem, že malovat na vejce tyhle motivy je dost obtížná práce,“ říká výtvarnice a dodává, že kresba na vejce je pro ni velikou relaxací od malování velikých obrazů, kterým se také věnuje. „Při malování vajec můžete i ležet,“ usmívá se.

Druhý díl pohádky Princezna zakletá v čase natáčí v těchto dnech na zřícenině hradu Gutštejn na Tachovsku režisér Petr Kubík. Herečka v hlavní roli Eliška Křenková jako alchymistka Amélie se zde utká s tajemnými Kavalary.
Na Gutštejně točí pohádku. Eliška Křenková alias Amélie tam bojuje se zlem

Vyfouklá vejce střádá celý rok, a také průběžně maluje. „Vejce nespojuji přímo s Velikonocemi. Nejsou to klasické kraslice, a proto jim říkám malovaná vejce. Bohužel je velice těžké najít pěkná vejce s pevnou skořápkou a pěknou barvou. Nejkrásnější jsem nakoupila od chovatele z Křivoklátska,“ dodává s tím, že některé skořápky nelze pomalovat. Mají špatnou texturu, jsou hodně pórovité a kresbu rozpíjí.

Bärbel Jílková vystudovala stavební průmyslovku v Plzni a nyní žije v Tachově. Maluje a tvoří pro radost, také ráda fotí. Vystavovala na mnoha místech v regionu, v Plzni, Brně a v Německu.