Čtyři roky čekali řidiči na rekonstrukci silnice ze Železné Rudy do Špičáku. Nyní se jejich přání stalo skutečností a za devětadvacet týdnů už budou jezdit po novém povrchu. Slavnostního položení základního kamene se včera na Špičáku zúčastnili zástupci Plzeňského kraje, který přeložku silnice z velké části financuje, starostové měst a obcí a další hosté.

„Projekt stavby zahrnuje výstavbu přeložky silnice o délce 963 metrů a stavbu nového železničního mostu s vyhovující podjezdnou výškou. Začátek trasy přeložky je 230 metrů před stávajícím železničním mostem ve směru ze Železné Rudy na Špičák a konec trasy v blízkosti penzionu „Jezerka“ ve vzdálenosti 963 metrů,“ vysvětlil radní Plzeňského kraje pro oblast dopravy Miroslav Jaroš. Mnozí z hostů doufali, že datum zahájení stavby – třináctého – nepřinese smůlu. „Naštěstí není pátek,“ pousmál se náměstek hejtmana Plzeňského kraje Vladislav Vilímec.

Naopak pověrčivosti se trochu obával ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil, kterému se při slavnostním poklepání na základní kámen rozbilo kladívko. Primátor města Plzně Pavel Rödl mu ho ale obratem ruky spravil.

Hlavním smyslem projektu je zlepšení dopravního napojení v oblasti Špičák - Železná Ruda na nadřazenou silniční síť I. třídy I/27, celkové zlepšení dopravních podmínek pro rozvoj cestovního ruchu a zvýšení bezpečnosti silničního provozu a pohybu pěších v turisticky atraktivní lokalitě.
„Odvodnění komunikace bude zajištěno přes nezpevněnou krajnici do silničních příkopů, které jsou vyústěny přes propustky v místech současných vodotečí. Nový železniční most nahradí stávající most, který nevyhovoval zejména z hlediska podjezdné výšky, šířkového uspořádání a rozhledových poměrů,“ vysvětlil ředitel Správy a údržby silnic v Klatovech Jiří Velíšek.