„Vazeni klienti, radi bychom Vas upozornili na novou verzi podvodneho e-mailu (tzv. phishingu). Nova verze e-mailu ma jako ty predesle vzbudit dojem, ze byla odeslana z e-mailove adresy Ceske sporitelny, tentokrat vsak z oficialni e-mailove adresy banky servis24@csas.cz,“ stojí v e–mailu, který už dostala spousta lidí. I v tomto případě jde ale o podvod a na konci zprávy je adresát vyzván k zadání informací o svém účtu. Pachatelé v tomto případě varují sami před sebou, což u některých lidí vyvolává dojem, že e–mail odeslala skutečně Česká spořitelna. Vše navíc umocňuje adresa odesílatele s doménou csas.cz, která České spořitelně patří.

„S klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikujeme o tak zásadních záležitostech, jako je zabezpečení. Nikdy nevyžadujeme zadání osobních bankovních údajů, jako je například PIN ke kartě či klientské číslo a heslo,“ upozornila mluvčí spořitelny Klára Gajdušková. I přes všechna varování se už někteří lidé nachytali. Mezi nimi je i dvaadvacetiletá Lucie z Klatovska. „V problematice počítačů nejsem příliš zběhlá. Když jsem se od známého druhý den dozvěděla, že jde o podvod, okamžitě jsem si nechala zablokovat kreditní kartu i účet,“ popisuje.

„Jedny z prvních podvodných mailů byly v angličtině nebo byly poměrně špatně přeloženy do češtiny. Poslední verze jsou sice věrohodnější, ale neobsahují žádné háčky a čárky,“ vysvětlil internetový technik Martin Gajdošík.

„Klatovská policie zatím žádný případ phishingu nevyšetřuje. Podvedení lidé totiž mnohdy nic nehlásí. To se týká i podvodů při nákupu zboží v internetových aukcích,“ uvedla klatovská policejní mluvčí Dana Ladmanová.

„Pokud někdo své údaje přece jen odešle, doporučujeme ihned kontaktovat naše klientské centrum na telefonním čísle 800 207 207 pro zablokování karty a služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů,“ dodala mluvčí spořitelny.