Pořádný pokrok udělaly za čtyři týdny Irena a Hanka z Klatovska, které se nehodlaly smířit se svou váhou 85 kg a rozhodly se pod dohledem čtenářů Deníku a za pomoci Mirky Zámečníkové z Klatov zhubnout. Ani jedna z žen to „nezabalila“ a výsledky jejich kombinace pobytu v posilovně s výběrem zdravé stravy jsou zatím vynikající. Celková bilance po 4 týdnech změny životního stylu Ireny a Hanky s Deníkem a Mirkou Zámečníkovou je: Irena 7 kg dole, Hanka 6,5 kg!
Teď už ale dejme slovo Mirce Zámečníkové.

ČTVRTÝ TÝDEN PODLE
MIRKY ZÁMEČNÍKOVÉ

Pomohl také vám zeleninový den k rozhýbání metabolismu jako děvčatům? Nebo máte nějakou další zkušenost a chcete se nám pochlubit? Můžete své soukromé úspěchy poslat na mirka@wellnessm. cz, třeba i anonymně, o těch zajímavých se zmíníme.
Tento týden jsme se soustředili na kontrolu jídelníčku a začínáme si u našich oblíbených jídel všímat glykemického indexu potravin, což je hodnota, která udává schopnost sacharidové potraviny zvýšit hladinu krevního cukru, a tím nás donutit k přejedení, nájezdům na lednici a hladovým chvilkám. Proto se redukujícím doporučují „pomalé“ cukry, které se déle tráví (luštěniny, těstoviny). Ale lze jíst i méně vhodné potraviny, jen musí mít do žaludku vhodný doprovod - buď vlákninu (zeleninu), nebo bílkoviny (maso, ryby, zakysané mléčné výrobky). Také kyseliny přidané do pokrmu GI snižují.Takže jsme opět potvrdili pravidlo z 1. týdne, že jídlo se musí skládat z více výživových skupin, že zelenina by měla doprovázet téměř každé sousto a že salát s kyselejší zálivkou, obohacený bílkovinou je ta nejlepší večeře.

Děvčata měla za úkol se také něčím odměnit.
Zajímavou odměnu si pro sebe vymyslela Irena, která do své „změny“ přidá od příštího týdne lymfodrenáže. Jak mi řekla paní doktorka Katka Hladíková, pomůže to formování postavy - po nastartování lymfatického systému se organismus začne zbavovat toxinů a začne odbourávat podkožní tuk. Tak držím palce!

Hanka se přišla poradit se suplementací - lidově řečeno, jestli jí doporučím nějaké dobré vitamíny, preparáty. Jsem v tomto dost opatrná, navíc dobrým jídelníčkem se dá dostat do stravy vše potřebné, ale má-li to fungovat i jako odměna, může si Hanka tělo trochu pohýčkat C.L.A. I já jako sportovec občas tělu tento bonus dopřeji, nebránila bych se ani kvalitnímu koenzymu Q 10, mořské řase, a obyčejnému Céčku.
A na závěr ještě ukojíme zvědavost těch, co se nad fotkami z minulého týdne pozastavili nad tím, na čem že to Hanka a Mirka skotačí? Ty gumové polokoule o průměru 55 cm jsou pomůckou pro nové cvičení BOSU, které se u nás cvičí teprve 2. měsíc a jsme jedno z pěti center v republice, kde je mají. Už si našlo mnoho příznivců i proto, že zde cvičíme oba užívané styly - dynamický rychlejší aerostep „pro divošky“ a pomalejší vysoce tvarovací cvičení zaměřené na bříško, zadek a nohy. A navíc - je to úžasně motivující, legrační a zdravé cvičení - no kde si dnes můžete beztrestně zaskotačit v nestabilním povrchu a ještě tím pro své tělo něco udělat.
Takže vzhůru do druhé poloviny!