V průměru pětiprocentní zdražení poznamenalo jízdné na linkách společnosti ČSAD Autobusy Plzeň, a. s. Podle ředitele společnosti Miroslava Hulce měla největší vliv na úpravu ceny DPH. „Určitou roli sehrálo také zvýšení cen pohonných hmot,“ uvedl Hulec.
Řada domácností se kvůli tomu snaží dopravu jednotlivých členů rodiny co nejvíc zjednodušit.

„Máme sice dvě auta, ale obě najednou používáme jen v nejnutnějších případech. Manželku ráno vezmu do práce, děti do školy a pak jedu do zaměstnání já. Měsíčně tak zaplatíme za provoz zhruba dva tisíce korun,“ říká Milan Bouda z Klatov.

Desetičlenná rodina Justichových z Radinov má dokonce k dispozici mikrobus. „Je to rozhodně levnější, než posílat všechny děti do Klatov autobusem,“ řekl Pavel Justich, který vychovává šest vlastních dětí a čtyři má v pěstounské péči. „Měsíčně zaplatíme za dopravu zhruba pět tisíc korun. Ráno vezu děti do školy, pak jedu zpátky a odpoledne je zase vyzvednu,“ řekl Justich.

Ten navíc musí zaplatit ještě dopravu synovi a dceři, kteří studují v Sušici a v Domažlicích. „Tady už ta doprava není zase tolik drahá, protože oba bydlí na internátu. To vyjde mnohem levněji, než kdyby denně dojížděli domů,“ dodal.

„DPH i palivo šly sice nahoru, ale ceny zatím měnit nebudu,“ konstatoval klatovský taxikář Eduard Fišar.