„Značka vám zaručí, že budete spokojeni s kvalitou služeb, které jinde než na Šumavě nenajdete, a že je zařízení provozováno šetrně k životnímu prostředí. Provozovatelé služeb, které tyto podmínky splňují, mohou o značku žádat od počátku roku 2008,“ uvádí Kateřina Vlášková z Regionální rozvojové agentury Šumava, koordinátorka značení služeb na Šumavě.

„Značka ŠUMAVA originální produkt hostům garantuje kromě kvality a ekologické šetrnosti zejména to, že zařízení poskytuje vždy „něco navíc“ -- aktuální informace o regionu a služby specifické pro region, jako regionální gastronomické speciality, tradiční šumavský vzhled budovy, doplňkové aktivity pro turisty - třeba výlety s výkladem místního průvodce, vyjížďky na koních a tak podobně,“ říká Iva Dyková z Regionálního environmentálního centra ČR, které značení služeb na Šumavě pomáhalo zavádět.

Pravidla a kritéria udělování značky „ŠUMAVA originální produkt“ pro služby vznikala půl roku na setkáních s místními podnikateli v oboru ubytování a stravování.

„Splnit všechna požadovaná kritéria a získat tuto značku se může zdát zpočátku nelehké, nicméně pro podnikatele to nepředstavuje vysoké investice, je to spíše o jejich zájmu,“ domnívá se Vlášková.

O udělení regionální značky rozhodne podle ní nezávislá certifikační komise na základě předložené žádosti a osobní návštěvy zařízení.