Kluzký povrch a odlétající kamínky. Tak popisují motoristé úsek mezi Javornou a Železnou Rudou, který silničáři narozdíl od jiných vozovek nesmějí normálně solit.

„Dostali jsme výjimku od ministerstva životního prostředí s tím, že na údržbu smíme použít inert a v případě vyjetých kolejí v ledu také ledořez,“ uvedl ředitel klatovské Správy a údržby silnic Jiří Velíšek. Řidiči ovšem považují takovou údržbu za nedostačující. „Jel jsem tam před dvěma dny a pořádně se rozjet není vůbec možné. Kola začnou okamžitě prokluzovat a na auta za mnou létají kamínky,“ stěžuje si Tomáš Dufek ze Železné Rudy. „Proč na led nepoužijí silničáři ledořez, jak slibovali?“ dodal. Správa silnic se však brání tím, že ledořez mohou použít jen na hluboké koleje, za současného stavu by totiž stroj zničil vozovku. „Víme, že je pod povrchem led, právě proto silnici zdrsňujeme inertem,“ vysvětlil provozní náměstek Miroslav Sušický.
„Je to každý rok stejné. Od inertu hrozí rozbití čelního skla a zákaz solení je podle mě za takového stavu jen paličatostí,“ řekl koordinátor Mikroregionu Šumava – západ Jaroslav Tachovský, který na Železnorudsko často jezdí.

Rivalita mezi motoristy a silničáři se na tomto úseku vleče už řadu let, v minulosti se dokonce do sporu pustili i představitelé Železné Rudy. Zatím ale nikdo nepřišel s řešením, které by uspokojilo obě strany.