Z patnácti zkoumaných obchodů s obuví a oblečením, které tento týden anonymně navštívila spolupracovnice redakce v Sušici a v Horažďovicích, nabízelo slevy devět prodejců. Šlo především o snížení cen mezi deseti až padesáti procenty.
„Podívejte se tam, všechno, co je zlevněné, jsme dali tam,“ ukazovala zákaznici prodavačka oděvů v Sušici. „Více toho bude příští týden, sezona ještě neskončila,“ vysvětlovala. Zákazník si může vybrat zboží za sníženou cenu v sedmi z deseti prodejen s oblečením, obuje se levněji ve dvou z pěti obchodu s obuví. V nabídce výrobků převažuje letní oblečení, v menší míře je možné si zvolit i z oděvů, vhodných pro chladnější počasí. Žádný z obchodů nechystal velký výprodej veškerého zboží.

„Myslím, že to ještě chvíli potrvá, než se obchodníci rozhoupou a budou větší slevy,“ řekla studentka Šárka Lochová z Klatovska. „A to nemluvím jen o Sušici, nedávno jsem byla v Praze a bylo to podobné, někde ano, někde ne,“ popsala svůj názor. „Je zima jen chvíli, plus minus týden. Když se léto nevrátí, na co budou obchodníkům trička na skladu? Patřím mezi ty, co rádi nakupují na konci sezony a nedívám se tolik na to, co bude příští rok v módě,“ uvedla Lochová.
Na většinu zboží se vztahuje záruka dva roky, a to i na zlevněné výrobky. Výjimkou je v tomto případě konkrétní vada, kvůli které byla původní cena zboží snížena. Zákazník by s takovou reklamací neuspěl. U použitého zboží je možné ze strany prodejce záruku zkrátit z dvaceti čtyři měsíců, ale ne na méně než jeden rok.

Obchodník může záruku zároveň i prodloužit, ale musí si stanovit její podmínky, reklamuje–li zákazník výrobek po uplynutí zákonné dvouleté lhůty. Účtenka není jediný doklad, kterým může zákazník dokázat, že zboží zakoupil v konkrétní prodejně. Jestliže platil kartou, může ukázat výpis z účtu, k podobnému účelu poslouží i záruční list poškozeného výrobku. Prodejce je povinen reklamaci vyřídit do třiceti dnů, pokud se obě strany nedohodnou jinak. Po uplynutí třiceti dnů má zákazník právo na výměnu zboží nebo vrácení peněz. Pro reklamaci není důležité, zda nespokojený zákazník přinese reklamovaný předmět v původním obalu.