O dalším osudu bikeparku v lyžařském areálu na Špičáku by měli do týdne rozhodnout účastníci řízení. Pracovníci CHKO nesouhlasí s vybudováním tras pro cyklisty podél sjezdovek a provozovatelům hrozí dvoumilionovou pokutou. Ti se samozřejmě brání a tvrdí, že zákon nijak neporušili.
„Provozovatelé mě obvinili z podjatosti, což nakonec odvolací orgán zamítl. Stále si stojím za tím, že vybudování bikeparku bylo nezákonné. Trať je v druhé zóně národního parku, kde je zakázané provádět terénní úpravy značného rozsahu,“ tvrdí Ivo Procházka z CHKO Šumava.
I přes protesty ochránců je bikepark v provozu. „Vypadá to, že oponenti už neví kudy kam. Teď nám chtějí zakazovat dopravu jízdních kol čtyřsedačkovou lanovkou, na což ovšem nemají právo,“ brání se vedoucí sportovního areálu Josef Treml. Provoz lanovky je totiž v režii drážního úřadu, který dopravu jízdních kol na vrchol Špičáku nezakázal. „To by nám za chvíli mohli zakázat dopravovat na Špičák lidi se snowboardem,“ dodal.
Terenní úpravy zkoumali i pracovníci stavebního úřadu v Železné Rudě, podle nich nebylo při budování tratí třeba stavebního povolení ani územního rozhodnutí.
„Doufáme, že za týden už padne nějaké konečné rozhodnutí a případ uzavřeme,“ dodal Procházka, za kterým stojí i někteří obyvatelé Železnorudska. „Bikepark je pro pár lidí, kteří tomuto sportu holdují, ale rozhodně to nepozvedne turistiku,“ míní Karel Vlček. Naproti tomu další lidé oponují tím, že protesty proti bikeparku jen zakrývají skutečné problémy. „V prvních zónách parku se vesele těží dřevo, ale ochránce zajímají cyklisté, případně oblíbený tetřev. To je normální Kocourkov,“ zlobí se Martin Domčík, který se minulý měsíc v bikeparku zúčastnil slavnostního otevření.