„Soused rozebírá vraky aut. Několik desítek jich skladuje za dílnou vedle našeho pozemku a oleje a další nebezpečné látky, které z vraků vytékají, zamořují půdu na našem pozemku a stékají až do potoka. Nechápu, jak někdo může likvidovat vraky v chráněné krajinné oblasti,“ stěžují si obyvatelé. Martin Hes, kterého se obvinění týká, však toto tvrzení popírá. „Nemám firmu na likvidaci vraků. Jde vesměs o má auta, která si opravuji nebo je rozebírám na náhradní díly,“ říká Hes a dodává, že si již dopředu založil firmu na obchod s náhradními díly a s auty s tím, že teď si získává náhradní díly, které od července hodlá prodávat.

Jak nám potvrdili na České inspekci životního prostředí (ČIŽP) v Plzni, jsou zde již s tímto případem obeznámeni. Věc má však několik stránek. „Zjistili jsme, že některé vraky mají dosud značky. Nechali jsme si proto přes policii zjistit jejich majitele a jména předali obci Čachrov, která může dle zákona tyto občany pokutovat za odložení vraku na místo, které k tomu není určené,“ řekl Karel Neužil z ČIŽP a dodal, že vyzvali Martina Hese, aby předložil podklady, na jejichž základě svoji činnost provádí, což dosud neučinil. Hes nám však tvrdil, že firmu na likvidaci vraků nemá. „Inzeráty, které si na Klatovsku podává, a majitelé některých aut, které on u sebe skladuje, tvrdí něco jiného,“ oponuje ale Neužil. Co se týká zamořování půdy a vody nebezpečnými látkami vytékajícími z vraků, je tato věc zatím v šetření.

Sám Hes tvrdí, že má vraky zabezpečené a má pod nimi umístěné nádoby, aby olej kapal do nich. Co se týká autobaterií, ty odváží k likvidaci na místa k tomu určená. „Vše je tak zabezpečeno, jak má být,“ tvrdí Hes. „To není pravda, ty baterie má schované za dílnou už nějakou dobu. My jsme přesvědčeni, že nebezpečné látky k nám na pozemek, který sousedí s jeho, vytékají,“ tvrdí Hesovi sousedé a dodávají: „My jsme dostali pokutu za to, že jsme převezli zeminu a prý jsme zničili nějaký izotop a někdo tady může dělat takové svinstvo a nic se mu nestane? To je tady na každého jiný metr?“