KLATOVSKO - Severozápadní obchvat Klatov, silnici ze Špičáku na Železnou Rudu, komunikaci z Brodu do Vlčkovic na Kolinecku a nakonec silnici Oselce – Chanovice zařadila rada Plzeňského kraje do regionálního operačního programu. V průběhu nadcházejících let by se tyto úseky měly dočkat výstavby nebo rekonstrukce.
„V Případě obchvatu Klatov chceme zainvestovat částkou 150 milionů korun do úseku Pod Borem – Tajanov,“ uvedl na pondělní konferenci v Klatovech náměstek hejtmana Vladislav Vilímec. Tento úsek by měl být dokončen v roce 2011. „S celým obchvatem Klatov bychom měli být hotovi zhruba o dva roky později,“ dodal starosta Klatov Rudolf Salvetr.
Právě dopravu v Klatovech teď řidiči kritizují, především kvůli uzavírkám na hlavních tazích. „Na obchvat čekám už řadu let. Ale dokud nebude mít město odkoupené pozemky, tak tomu termínu dokončení nebudu věřit. Je to podobné jako s cyklostezkou ve Vrhavči. Ta se také zdržela kvůli jednomu majiteli pozemku,“ uvedl Pavel Kalista z Radinov.
„Před rokem bylo pozdě. O obchvatu se už mluví spoustu let a výsledek vidíme teď v klatovských ulicích. Ve špičce projet město s náklaďákem je sebevražda,“ dodal řidič Ladislav Kalčík.
Regionální operační program počítá v rámci celého Plzeňska s osmi projekty, přičemž polovina připadá na Klatovsko. „Jsme ale finančně omezeni. Pokud investice přesáhnou 150 milionů korun, musí se patnácti procenty podílet obce,“ doplnil Vilímec.
Na úseku Železná Ruda – Špičák si oddechnou hlavně řidiči nákladních aut a autobusů. Těm vadil viadukt s malou výškou i šířkou. „Vzhledem k tomu, že jde o železniční viadukt, a na trati bude výluka, musíme tento projekt dolkončit ještě letos,“ podotkl radní kraje pro oblast dopravy Miroslav Jaroš.
Stomilionové investice se dočká také úsek Brod – Vlčkovice, jehož propozice jsou nevyhovující a má za sebou už tragické dopravní nehody.
Posledním projektem bude zlepšení dopravní infrastruktury z Oselců do Chanovic. „Jde nám hlavně o odvedení těžké nákladní dopravy ze zastavěného území,“ dodal Jaroš.