KLATOVSKO - „Když mě někdo přinutí vybrat u bankomatu svůj účet, zadám PIN v opačném pořadí a policisté mi pomohou.“ Takovým postupem se chtěl chránit Libor Valečka z Klatov a s ním i další klienti našich peněžních ústavů. Opatření proti zlodějům, kteří si vyhlédnou osamoceného člověka u bankomatu, je ale nesmysl šířící se mailovou poštou a pracovníci bank ho rozhodně nedoporučují. Podle falešného návodu má prý bankomat sice hotovost vydat, zároveň má ale upozornit muže zákona na klienta v tísni.
„V České republice na tomto principu žádný bankomat nefunguje. V případě špatně zadaného PIN kódu, což je i zadání PINu v opačném pořadí, bankomat peníze nevydá. Bankomaty nemají nastavenu ani žádnou číselnou kombinaci, která by dokázala přivolat Policii ČR,“ sdělila Petra Kopecká, tisková mluvčí HVB Bank.
Podle pracovníků peněžních ústavů to není první dezinformace nebo pokus podvést klienty bank. „Stejně jako spousta dalších klientů České spořitelny jsem jednou dostal podvodný e–mail s hlavičkou banky, do kterého jsem měl vyplnit číslo účtu a další náležitosti. Kdo nemá s takovými pokusy žádné zkušenosti, snadno naletí,“ vzpomíná Pavel Jiříček ze Sušice.
Kvůli těmto podvodům někteří lidé ztrácí důvěru k internetovému bankovnictví, kdy lze spravovat účet přímo z domova od počítače. „Raději obětuji těch pár kroků do banky,“ podotkla Klatovanka Jana Toušková.