Přesně za pět měsíců, 9. prosince, vstoupí v platnost nový železniční jízdní řád. A právě v ten den začnou vlaky z Plzně do Prahy a v opačném směru jezdit nejdelším českým železničním tunelem.

Stavbaři Metrostavu jeho 4,1 kilometru dlouhé tubusy vybavují kolejemi a dalším příslušenstvím, s investorem, jímž je Správa železniční dopravní cesty, jednají také o dni otevřených dveří na stavbě – o ty předchozí byl vždy velký zájem. „Na celé stavbě pracuje denně, a to i na noční směně, kolem 200 lidí a spotřebuje se velké množství materiálů: třeba na gabiony (drátěné sítě vyplněné kameny, pozn. red.) padlo 1500 tun kameniva a 1200 m3 betonu. Naplno jedou v Plzni betonárny, které denně vyrobí 300 až 500 m3 betonu,“ informoval Metrostav.

Až bude tunel hotový, spojení s hlavním městem se zkrátí. Vlaky Praha – Plzeň budou o 12 minut, vlaky do Chebu o 17 minut a vlaky do Domažlic o sedm minut rychlejší než dnes.

V Plzni se mezitím plánuje, jak využít trať do Chrástu, která už nebude potřeba. Město chce pozemky pod kolejemi získat a namísto železnice vybudovat stezku pro cyklisty i pro pěší.

Rekonstrukce mostu generála Pattona
Rekonstrukce Pattonova mostu opět pokročila