Právě s dvojmístným francouzským vozidlem z roku 1926 vyrazil Plzeňan v sobotu dopoledne na veteránskou jízdu. Vůz se dostal do rodiny Vaníčkových v roce 1930. Několikrát ovšem hrozilo, že automobilu se Milanův otec zbaví. „Jako malé děti jsme tátu hecovali, ať ho prodá a koupí něco většího. Chtěli jsme, aby na výlety mohla jezdit celá rodina. Naštěstí ze všech rozjednaných obchodů nakonec sešlo," je zpětně rád.

K francouzskému sportovnímu krasavci postupně přibyly další kousky. „Oba synové, kteří na akci vyrazili se mnou, se také zajímají o veterány, takže toho máme doma víc. Vlastníme čtyři auta a osm motorek," uvedl Milan, jenž na vyjížďky míří několikrát do roka. Začátkem května absolvoval na jihu Čech Rallye Křivonoska a najel přes 320 kilometrů. Nadšenec si nenechal ujít ani sobotní zhruba 90kilometrovou vyjížďku z Plzně do Plas a zpět, již absolvovalo rekordních 130 účastníků.

Aby Salmson Grand Sport podobné cesty dobře zvládal, je potřeba jeho pravidelná údržba. Čas od času je samozřejmě nutná větší oprava. „Poprvé na ni došlo v roce 1968. Tehdy se totiž v Praze konala výstava, kam chtěli i můj kousek. Dost jsem se snažil, aby auto dobře vypadalo. Udělal jsem barvu, chromy, nové čalounění. Největší problém jsem měl s falcovými pneumatikami, které se tenkrát vůbec nevyráběly. Musel jsem si pomoct motocyklovými gumami, které byly běžně k dostání," vyjmenoval Milan.

Podruhé zase došla řada na motor, který se rozsypal. „Nevydržela ozubená kola. Kvůli tomu jsem mnoho let nikam nevyrážel. Musím zaklepat, teď je zase všechno v pořádku," usmíval se při odpovědi Plzeňan, jehož přáním je, aby francouzský automobil sloužil i dalším generacím.