„Plzeň se stává významným centrem, kde budeme provozovat moderní vícevozové jednotky. Už dnes tam jezdí motorové jednotky řady 844 RegioShark a elektrické jednotky řady 650 RegioPanter. Brzy k nim přibydou další soupravy pro linky Klatovy – Beroun a Plzeň – Karlovy Vary, proto potřebujeme v Plzni moderní zázemí pro údržbu a opravy,“ řekl k záměru stavby nové haly v plzeňském středisku údržby předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský.

Opravárenské centrum v Plzni bude tvořit hala se čtyřmi kolejemi o délce 100 metrů a dílny pro opravy komponentů železničních kolejových vozidel. Nová hala bude prioritně určena k údržbě elektrických a motorových jednotek pro regionální dopravu v Plzeňském kraji, ale bude v ní možné udržovat vozidla všech řad provozovaných Českými drahami. Hala je určena pro provozní údržbu a opravy vyšších rozsahů. Vybavena bude jeřábem s nosností 5 tun, montážními lávkami pro bezpečný přístup k zařízení umístěnému na střechách vozidel.

„Máme plán na zlepšení a rozšíření naší infrastruktury pro údržbu železničních vozidel, který chceme postupně naplňovat. Patří mezi ně výstavba a modernizace hal údržby, ale také myček nebo sanitárních kolejí po celé České republice,“ uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro provoz Michal Kraus a dodal, že letos by měla být vybudována opravárenská hala v Chebu či v Českých Budějovicích.

Ilustrační foto.
Nemocnice dělí miliony za covid