„Z nové silnice jsme nadšení. Pochopili byste to, kdybyste tudy museli jezdit jako my. Stav silnice zde byl opravdu katastrofální," říkají místní.

Jejich slova potvrzuje i starosta Všerub Václav Bernard.

„Silnice byla místy až v havarijním stavu. Měla hodně za sebou a řadu let se pouze udržovala při životě. Občané si stěžovali i u nás na úřadě, protože došlo i na poškození aut."

Od března platila v tomto úseku úplná uzavírka provozu. Během ní bylo provedeno nové uložení asfaltových vrstev vozovky s cílem zvýšit její únosnost. Silnice je vybavena i novým vodorovným dopravním značením a směrovacími sloupky.

„Uzavírka neměla velký dopad na městys Všeruby, protože jsme se se zhotovitelem stavby dohodli, že sem bude možno pouštět autobusovou linku. Trochu větší problém měli občané Maxova, ale i tady jsme situaci dokázali se zhotovitelem částečně vyřešit formou různých povolení vjezdu. Myslím, že i přesto, že šlo o úplnou uzavírku, dalo se to přežít," řekl Bernard.

Zhotovitelem stavby byla společnost Eurovia.
„Rekonstrukce byla provedena recyklací za studena, která má životnost minimálně patnáct let, a to i při velkém provozu kamionů," uvedl Vítězslav Holínek ze společnosti Eurovia.

„Kolegové se mě ptají, proč stavím takové silnice v pohraničí. Já se držím zásady, že pokud nechceme, aby se pohraničí dále vylidňovalo, musíme zde lidem, kteří jsou závislí na dojezdu do zaměstnání, nebo třeba jen za kulturou, připravit alespoň kvalitní silnice," řekl Jaroslav Bauer, náměstek hejtmana PK.