„Kvůli tématu a hlavní roli jsem trávil delší čas útulcích pro bezdomovce v New Yorku. Musel jsem mít speciální propustku, díky ní jsem pronikl hlouběji do života těchto lidí na okraji a mohl zkoumat jejich pocity," řekl herec. „Jen tak jsme mohli s režisérem vyprávět celý příběh realisticky." Snímek se natáčel hodně neobvykle, se speciálními objektivy a kamerami skrytými v bytechnebo na střechách domů.„Mělo to být autentické, takže jsem se pohyboval po ulicích sám v ošuntělém oděvu a s čapkou a musím říct, že to fungovalo. Běžně nemohu jít po městě, aniž bych nebyl poznán. Ale při tomto natáčení si mě lidé vůbec nevšímali a házeli mi do kelímku mince. Byl to zvláštní pocit," přiznal Gere, jehož prý identifikovali až dva Afroameričané na nádraží a soucitně ho zdravili. „Očividně byli přesvědčeni, že i hollywoodská hvězda může mít občas prostě mizerný rok…," smál se herec.

Zavzpomínal také na práci s režisérem Terencem Mallickem, s nímž natáčel film Nebeské dny. „Viděl jsem před tím jeden jeho film a zaujalo mě, jakým způsobem vypráví. Tak jsem řekl agentovi, že bych s ním rád pracoval. A on mi dohodil jeho scénář Nebeských dnů. Byl to náročný projekt a Terence dlouho vymýšlel předem způsob vyprávění a pořád to měnil. Až jsem mu musel zavolat a říct, že jestli už nezačneme točit, vzdám to, protože z toho všichni šílíme," říká Gere.

Kromě velkých produkcí natáčí i menší nízkorozpočtové filmy, které prý jsou určeny jinému publiku než divákům klasických blogbusterů. „Takovým projektem byl třeba Druhý báječný hotel Marigold, kde se sešla krásná seniorská společnost herců a který je přednostně určen stejně starým divákům. I oni chtějí v kině najít své příběhy, v nichž se poznají," soudí herec, který natáčí reklamy, jimiž si vydělává na svou nadaci. Kromě bezdomoveckého příběhu je v programu festivalu k vidění i druhý Gerův novější film Franny a slavná Pretty Woman.