„Jsme skupina kamarádů a známých, baví nás citroeny a jednou za čas pro sebe i další nadšence pořádáme malá setkání. Nejsme sdružení v žádném klubu, ale dáme si vědět po sociálních sítích a potkáme se. V minulých letech jsme navštívili Přeštice a Švihov. Letos v Chotěšově je to už třetí ročník,“ říká František Křižan z Klatovska, který akci pořádá.

„Letos je třicáté výročí modelu Xantia, proto je tady více aut tohoto typu. Nemáme to ale nijak rozdělené a přijet může každý, kdo se zaregistroval, vůbec to nevadí a nikoho nevyhodíme,“ usmívá se Křižan. „Většina z nás má doma více modelů, vloni, když bylo výročí citroenu BX, přijelo hodně účastníků právě s ním,“ uzavírá Křižan.

Právě Xantia má ve své historii pro Citroen významné ocenění. Ve vrcholné verzi s benzínovým motorem 3,0 V6 se v roce 1999 stala vítězem v losím testu v rychlosti 85 km/hod.

Zdroj: Deník/Filip Nekola

K vidění byly přes tři desítky aut nejrůznějších typů, včetně unikátu - Citroenu CX Loadrunner. Ten měl prodloužený podvozek a vzadu dvě nápravy. Sloužil k řadě účelů, např. jako sanita, odtahovka nebo také k rozvozu novin mezi hlavními městy v západní Evropě, kdy byl díky jeho rychlosti nasazen místo dodávek nebo náklaďáků.

V programu byla i jízda podle slepé mapy, kdy se účastníci museli dostat na stanovené místo či kvíz v poznávání součástek z citroenů.

Majáles – tradiční studentské slavnosti jara vyvrcholily v Plzni v sobotu Open Air fesťákem na ploché dráze v sousedství kampusu univerzity.
Podívejte se, jak se bavily tisíce návštěvníků plzeňského majálesu

Francouzká automobilka Citroen vyrábí auta od roku 1919 a mimo jiné proslula také svými hydropneumatickými podvozky, které do svých modelů montovala desítky let a citroeny s nimi dokázaly nabídnout i v běžných vozech komfort jízdy, kterému se klasické pružinové podvozky téměř nemohly rovnat. Bohužel v současných autech už takové řešení nenajdeme. Ustoupilo jiné, levnější technice.