Bauhaus jich měl připraveno tisíc. „To je naše rozjezdová akce pro zákazníky," potvrdil jednatel společnosti Aleš Pacal. Tisícovka monterek zmizela z obchodu zhruba za hodinu. Někteří lidé čekali před nákupním domem skoro hodinu před otevřením.

V Plzni si konkuruje hned několik nadnárodních řetězců zaměřených na kutily a řemeslníky. Naposledy předloni přibyl Hornbach, dlouho jsou ve městě zavedeny Baumax a OBI. To zřejmě v reakci na příchod Bauhausu od včera láká všechny zákazníky na patnáctiprocentní slevu veškerého sortimentu.

Podle Pacala Bauhaus nechystá žádné další výrazné speciální akce, ale hodlá přesvědčit trvalou kvalitou a službami, jako například drive–in, tedy možností vjet přímo do obchodu autem pro objemné a těžké výrobky, míchat barvy na malování podle kusu přinesené omítky, půjčovat nářadí nebo zboží zákazníkům odvážet domů.

Jenže to bývá samozřejmostí i u konkurence. A všechny markety se evidentně neuživí. Například OBI letos začátkem roku sestěhovalo své dvě provozovny do jedné v sousedství Kauflandu na Borech. Prodejna vedle Teska osiřela.
Bauhaus zabral na Borských polích prodejní plochu asi 21 tisíc čtverečních metrů. Zaměstnal tu 140 lidí.

Podle technického náměstka primátora Petra Runda by se žádný další podobný obrovský market už v Plzni stavět neměl.

„Územní plán s tím nepočítá. Zájem projevila ještě Ikea, ale jednání se zatím nerozběhla," řekl Petr Rund.