Krize v autodopravě v regionu stále pokračuje. Nedostatek zakázek, propouštění, dovolené. Mnozí řidiči opouštějí svá zaměstnání, za 60 procent platu nechtějí už pracovat. Někteří dopravci dluží mzdy, jiní se zadlužují při splácení úvěrů leasingů.

„Situace je opravdu vážná. Měli jsme sedm kamionů, nyní jezdí jen čtyři. Musel jsem propustit lidi. Kšefty se shánějí hodně špatně. Naštěstí čtyři kamiony, co mám, jezdí,“ popisuje současnou tíživou situaci majitel autodopravy Josef Hájek z Křenic.

Další autodopravce ze Sušice se kvůli krizi dostal do tíživé situace. Proto své podnikání ukončil. Následky ekonomické krize se výrazně dotýkají nejen majitelů autodoprav a spedičních firem, ale i jejich zaměstnanců.

„Byl jsem zaměstnán u jedné autodopravy v Klatovech zhruba deset let. Teď jsem tuto práci musel opustit. Od Nového roku jsem byl doma tak tři měsíce za 60 procent, pak jsem vyjel jednou za týden na otočku na Moravu a to je všechno. Bral jsem minimální plat a s tím se nedalo vyžít. Musel jsem tedy odejít,“ říká padesátiletý řidič z povolání pan Kamil.

„Teď nemohu sehnat práci. Starého kmeta nikde nechtějí,“ zlobí se.

Podobně je na tom i další řidič Martin Klička, který nejdříve jezdil do ciziny, pak začalo práce ubývat a on začal do zaměstnání chodit na tři až čtyři dny v týdnu s tím, že bude pracovat na údržbě auta. Dodnes prý nemá od svého zaměstnavatele zaplaceno.

Velcí dopravci na Klatovsku stále fungují a snaží se provoz udržet. Krizi pocítili, přesto se snaží se zaměstnanci domluvit.

„V současné chvíli na úřadu práce evidujeme dvacet pět volných míst pro řidiče z povolání. Jsou to řidiči autobusů, nákladních aut, buldozeru, nakladače nebo speciálních vozidel, což jsou různá traktorová rypadla a podobně,“ informuje zástupkyně ředitele Úřadu práce v Klatovech Dana Miškovičová.

„V poslední době se na úřadu do evidence přihlásila celá řada bývalých řidičů z povolání. Jen za první červnový den se zaevidovalo jako uchazeči o zaměstnání šest bývalých řidičů z povolání,“ dodává Miškovičová.