„Investice do stáčecí linky je reakcí na měnící se požadavky českých pivařů v segmentu praktického balení piva prodávaného v obchodech. Projekt by měl být dokončen v průběhu roku, kdy bude uvedena do provozu,“ uvedl tiskový mluvčí pivovaru Jiří Mareček.Plzenský Prazdroj začal pivo do PET láhví stáčet od poloviny roku 2009. Týkalo se to nejlevnějších značek Primus a Klasik. Objemy prodejů se v současnosti pohybují okolo desítek tisíc hektolitrů ročně.

Hlavní produkty, tedy Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast, jsou stále k dostání pouze ve skleněných obalech a v menší míře v plechovkách.

„Na prvním místě je pro nás přání spotřebitelů. Jejich preference se mění a roste poptávka po praktických baleních. Proto v rámci dlouhodobých investic do rozvoje našeho podnikání zprovozníme v Plzeňském pivovaru novou stáčecí linku na plastové lahve,“ sděluje ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman. Rozšíření piva v PET lahvích nastalo v České republice v roce 2009. Některé své značky v nich prodávají velcí čeští výrobci zlatavého moku i minipivovary.

Stáčecí linku na PET láhve připravuje také plzeňská společnost LUKR Ingeneering, která dodává zařízení pro pivovary a restaurace. V současné době ji dokončuje v Letinech Malým pivovarům hodlá nabízet tvrzené a zajímavě tvarované lahve.

„PET lahve musí být z vícevrstvého materiálu, aby pivo nebylo vyšeptané, tedy, aby obalem nepronikal kyslík zvenku a z piva neunikal kysličník uhličitý,“ řekl ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Podle něj je používají běžně dánské pivovary Tuborg a Carlsberg. Sklo ale zatím vládne, i proto že je levnější než silnostěnný PET. Půllitrové plastové lahve dánských pivovarů jsou podle Veselého od skleněných na první pohled nerozeznatelné.