Boj Davida s Goliášem připomíná současný boj malých čerpacích stanic s těmi velkými. Potvrzují to zkušenosti  malých benzinek ve Strážově či Plánici, které, aby obstály, musejí nabízet levnější pohonné hmoty než větší stanice.

„Konkurence na trhu  je veliká. Nemůžeme mít vysoké marže jako mají čerpací stanice v Klatovech a na jiných místech, protože bychom neudrželi stávající klientelu. Zákazník dnes chce, abychom drželi  zajímavou cenu,  měli čistou a moderní čerpací stanici, a to se jim snažíme i na malém městě jako je Plánice nabídnout. Lidé na Plánicku nemají jinou možnost někde natankovat, všude mají daleko. I když jedou do Klatov za nákupy a nebo za prací, natankují benzin u nás,“ říká majitel čerpací stanice G.A.S. Petroleum Plánice Michael Curci. Dodává, že stále častěji přijíždějí do Plánice za tankováním i lidé z Klatovska či Nepomucka. „Já jezdím do Plánice tankovat z Polánky. Mohu si vybrat, zda jet do Nepomuku a nebo do Plánice, ale rozdíl mezi těmito pumpami je skoro dvě koruny. Rozhodně nejedu do Plánice tankovat za dvě stovky. Vyplatí se to především při nákupu většího množství benzinu, a tak vždy vezmu plnou nádrž,“ říká Bohuslav Trojánek z Polánky.

Také ve Strážově, kde čerpací stanici provozuje město, mají nízké ceny. Přesto to řidiče jedoucí po hlavním tahu z Klatov na Železnou Rudu prý nedonutí udělat si šestikilometrovou zajížďku k levnější čerpací stanici. „Přitom máme cenu zhruba o korunu až dvě na litru nižší než jiné stanice na trase Plzeň – Klatovy- Železná Ruda,“ posteskl si zaměstnanec čerpací stanice ve Strážově Miroslav Sedlmaier ml.

Kdyby ve Strážově jednu z nejstarších čerpacích stanic v okrese Klatovy neprovozovalo město Strážov, už by tam podle tamních obyvatel nebyla.
Čerpací stanice na malém městě má prý stejné provozní náklady, jako by stála někde u dálnice. „Za revizi stojanů, nádrží a za další kontroly a věci musíme zaplatit stejně jako čerpačky ve velkých městech a u hlavních tahů a dálnicí. Na to musíme vydělat. Žádný zisk město z této pumpy nemá, ale pokryje alespoň potřebné náklady s provozem. Jsme závislí na zdejších obyvatelích a lidech, kteří sem jezdí za prací. Bohužel se ale stává i to, že i místní občané raději jedou podpořit naši konkurenci, než aby peníze nechali ve městě, ve kterém žijí,“ dodal Sedlmaier, jenž je jediným zaměstnancem stanice.

„Pokud si mám vybrat, kde natankuji, rozhodně dávám přednost levnějším čerpacím stanicím. Někdy se ale stane, že potřebuji natankovat i jinde, pak se nedá nic dělat,“ řekl Deníku jeden ze zákazníků Strážovské čerpací stanice Josef Trčala.

„Nebojím se tankovat u malých stanic. Mnozí lidé mě varují a zrazují od nákupu s tím, že je tam většinou nekvalitní benzin. Myslím si ale, že v dnešní době si už nikdo netroufne nabízet nekvalitní služby. Byl by to pro něj při dnešní konkurenci asi konec. Rozhodně nehodlám podporovat ty, kteří se snaží vydělat za každou cenu tím, že natáhnou své ceny do neúnosných mezí,“ myslí si další ze zákazníků Jindřich Kuželka, který pravidelně tankuje v Janovicích nad Úhlavou.

Ve městech a u dálnic dnes drží pumpaře především velké firmy a kamionová doprava.  Obyčejní řidiči dnes kupují benzin podle toho, kolik na něj mají peněz.