Nejdříve vyrazil do německého města Cunewalde, kde se na závodišti Matschenberg konají podniky ME pravidelně. „V tréninku se nám docela dařilo, ale před první rozjížďkou začalo pršet, takže to byla loterie s pneumatikami. Na Matschenbergu je start na asfaltu a když je mokro, může to být problém. Nám ale starty šly a v první i další den ve druhé rozjížďce jsem skončil druhý. Rozhodovali jsme se, jestli půjdeme do třetí rozjížďky, protože už jsme měli pro finále jistou první řadu. Nakonec jsme do toho šli a třetí rozjížďku jsem vyhrál. Potvrdil jsem tak druhé místo,“ popsal rozjížďky na Matschenbergu Výborný, který věřil v dobrý výsledek i ve finále.

„Bohužel hned po startu finále mně zkolabovalo turbo, takže jsem přišel o veškerý výkon. Ujel jsem asi dvě kola a auto odstavil. To bylo velké zklamání,“ mrzelo českého reprezentanta.

STŘÍBRNÁ RADOST

Hned týden po závodě v Německu se jel pátý závod ME v Nové Pace, kde se chtěl Výborný před domácími fanoušky ukázat v co nejlepším světle. Tréninky, ve kterých skončil Výborný na druhém místě, naznačovaly, že se repase turba povedla. Poté byl ale průběh závodu v Nové Pace přesným opakem Matschenbergu.

„V první rozjížďce se mi povedl start a i přes chybu na prvním kopci, kde jsem byl moc rychlý a postavil auto na dvě kola, jsem jel na druhé pozici. Ještě v prvním kole se mi ale protočila volantová hřídel a auto přestalo zatáčet. Naštěstí to bylo v nejpomalejším místě, takže jsem skončil jen v hodinách. Kluci to dali do druhého dne dohromady, ale hned po startu druhé rozjížďky se přede mnou přetočil Brožek, kterému jsem se už nemohl vyhnout. A další rána mě poslala předkem do svodidel. Dvě nedokončené rozjížďky nevěstily nic dobrého, nicméně kluci dokázali auto na třetí rozjížďku připravit, za což jim patří velký dík. Dojel jsem ji na druhém místě, což ale pro finále nestačilo na lepší než čtvrtou řadu,“ vrátil se ke smolným momentům Výborný, který to ale nevzdal a ve finále ukázal, proč se stal v roce 2015 mistrem Evropy.

„Po startu jsem se dostal na čtvrté místo a ještě v prvním kole jsem předjel Boeleho. Snažil jsem se ukrajovat z náskoku druhého Samohýla. Asi ve třetím kole mu přestal jít předek a dostal se do hodin, takže jsem ho předjel a dojel druhý za Fejfarem, což na to, že jsem startoval z poslední řady, byl výborný výsledek,“ popsal Výborný finálovou cestu ke stříbru, která ale nebyla jednoduchá, protože jeho Mitsubishi Mirage začalo zhruba tři kola před cílem nepříjemně škubat a přicházet o výkon.

Další závod ME se jede 20. – 22. července ve francouzkém městě St. Georges de Montaignu. „Na autě nás teď čeká zase spousta práce, takže se budeme s týmem rozhodovat, jestli závod ve Francii vynecháme a budeme se věnovat vylepšení auta. Zda to má smysl za každou cenu bojovat o třetí místo,“ řekl Výborný.

Po pěti závodech ME vede v divizi TouringAutocross Václav Fejfar před Martinem Samohýlem a Adriaanem Boelem z Nizozemí. Výborný je na 4. místě se ztrátou 18 bodů na třetí příčku.