Před posledním závodem ve francouzském St. Igny de Vers, který se jede tento víkend, má navíc téměř stoprocentní jistotu, že v seriálu ME neskončí hůře než druhý.

Do závodu v Maggioře vstupoval Výborný s přestavěnou převodovkou a poprvé v sezoně mohl použít novou sadu pneumatik. „Nové pneu byly znát, v měřeném tréninku jsem byl těsně druhý, a to i přesto, že celý závod, už od volných tréninků, nás doprovázel problém s jakýmsi nepravidelným cukáním, jednou dvakrát za kolo motor vynechal, vždycky tak na sekundu," těšilo Výborného druhé místo v tréninku.

V rozjížďkách si vrhavečský autokrosař vybral i trochu smůly. „Ve druhé rozjížďce druhý den se nám hned po startu rozbila nově postavená převodovka, takže jsme jízdu nedokončili. Museli jsme tam dát náhradní nesekvenční převodovku," popsal Výborný nepříjemné okamžiky. Jezdec stáje Level Czech National Team si ale se situací poradil a ve třetí rozjížďce i přes start až ze třetí řady dojel stejně jako v první rozjížďce druhý.

NEGRI BYL RYCHLEJŠÍ

V Itálii se sešlo početné jezdecké pole, proto se poprvé v sezoně jela i semifinále. Výborný v tom svém narazil na největšího konkurenta Fejfara a domácího jezdce Davida Negriho. „V semifinále, stejně jako ve všech ostatních jízdách v Itálii, jsem perfektně odstartoval. V první zatáčce jsem se dostal do čela, ale ve druhé zatáčce jsem se na silně pokropené trati dostal ven ze stopy, čehož využil Fejfar a dostal se přede mě. Nevím ale co dělal, v další zatáčce se dostal mimo stopu on, šel do smyku a zadním kolem narazil do meze. Tím to pro něj skončilo. Vedl jsem, ale někdy ve třetím, čtvrtém kole mě předjel Negri, hlavně proto, že auto začalo čím dál tím více cukat," popsal semifinálovou jízdu Výborný.

Do finále tak startoval obhájce loňského prvenství jako čtvrtý ze semifinále ze druhé řady za Negrim, Samohýlem a Fučíkem. „Po startu jsem se dostal před Negriho, ale víc jsem nechtěl riskovat, protože už jsme ve fázi, kdy se musí taktizovat. Samohýl s Fučíkem měli ale kontakt a skončili na bariéře, takže jsem se ocitl ve vedení. Po jednom kole se ale zopakovala situace ze semifinále a Negri mě předjel. Pro mě bylo důležité dojet na bodech a s druhým místem jsme spokojen. Pro fanoušky je dobré, že boj o titul je otevřený až do posledního závodu," myslel už Výborný na rozhodující klání.

ME v autokrosu divize TouringAutocross:


Pořadí finálové jízdy 8. závodu a získané body: 1. Davide Negri 33 b. (ITA, Škoda Fabia), 2. Otakar Výborný 28 b. (Mitsubishi Mirage), 3. Massimo Nardin 20 b. (ITA, Subaru Impreza), 4. Jan Brožek 22 b. (Škoda Fabia), 5. Werner Gurschler 16 b. (ITA, Mitsubishi EVO8).


Pořadí po osmi závodech: 1. Václav Fejfar 233 b. (Škoda Fabia), 2. Otakar Výborný 229 b., 3. Martin Samohýl 195 b. (Škoda Fabia), 4. Aleš Fučík 181 b. (Škoda Fabia), 5. Paulius Pleskovas 131 b. (LTU, Ford Focus).